728 x 90

پیام طبرسی: متأسفانه زمان طلایی واکسیناسیون مردم را از دست دادیم

طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری رژیم
طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری رژیم

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در تهران به وضعیت بحرانی کرونا از جمله به دلیل واکسینه نکردن مردم اشاره کرد و گفت که روند بسیار کندی را در واکسیناسیون شاهد بودیم و همین مسأله، اسباب شرایط فعلی اپیدمی را در کشور فراهم کرده است

وی هم‌چنین اظهار داشت: در حال حاضر، شرایط متأسفانه به هیچ عنوان مساعد نبوده و ما وضعیت بغرنجی را در مراکز درمانی و بیمارستانهای تهران شاهد هستیم. در وضعیت کنونی، متأسفانه شمار مبتلایان به کرونا به شکل قابل توجهی در پایتخت افزایش داشته است.

وی، با اشاره به شیوع کرونای دلتا افزود: علائم بالینی ویروس کرونای دلتا، چندان تفاوتی با نوع پیشین ویروس نداشته و به شکل ظاهری، شباهت زیادی به اشکال پیشین دارد. اما تفاوت جدی و البته نگران‌کننده این نوع از ویروس کرونا، این است که با پیشرفت بسیار بیشتر و نیاز به بستری بالاتری در این ویروس مواجه هستیم.

 

طبرسی هم‌چنین اظهار داشت: متأسفانه جایی برای بیماران ورودی جدید وجود ندارد و مرتباً در حال باز کردن بخش‌های جدید برای پذیرش این بیماران هستیم. بخش‌های عادی، پاسخگوی نیاز پذیرش بیماران جدید نیست و با افزایش شمار مبتلایان و به تبع آن، افزایش تعداد موارد بستری، وضعیت از شکل فعلی نیز، نگران کننده‌تر خواهد شد.

وی، بیان داشت: تازه این مسأله، مربوط به بخش‌های عادی برای پذیرش بیماران کرونایی بوده و ما، شرایط بدتری را در بخش‌های ICU شاهد هستیم. اگر مردم، بیمار کرونایی داشته باشند، پیدا کردن تخت خالی ICU در این وضعیت، بسیار سخت خواهد بود.( خبرگزاری اعتماد آنلاین رژیم ۲۰ تیر )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0142094e-4899-4172-9622-3468dc5c4e65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات