728 x 90

پیام زندانیان سیاسی گوهردشت در همدلی با مردم اوکراین در جنگشان برای صلح

زندان گوهردشت کرج
زندان گوهردشت کرج

پیام زندانیان سیاسی گوهردشت

همدلی با مردم اوکراین در جنگشان برای صلح

آنجا که عشق غزل نیست که حماسه‌ایست،

هر چیز را صورت حال باژگونه خواهد بود:

زندان باغِ آزاده مردم است

و شکنجه و تازیانه و زنجیر

نه وهنی به ساحت آدمی، که معیارِ ارزش‌های اوست.

و آن‌که چوبه‌ٔ دار را بیالاید

با مرگی شایسته‌ٔ پاکان به جاودانگان پیوسته است.

و آنجا که صلح طلبی هراس و ترس از جنگ و مصائب آن نیست و صلح به شعاری تو خالی تبدیل نشده است. بلکه نیازی است واقعی. شیفتگان صلح و آرامش مصمم‌ترین رزم‌آوران مقاومت هستند.

مردم اصلی‌ترین تعیین کنندگان سیاست‌های جهانی‌اند و نه دولتها.

مقاومت، پایداری و رزم آوری جهت تعادل‌قوا را تعیین می‌کند و نه سلاح اتمی، بالستیک یا استمالت و مماشات.

مردم اوکراین نیازمند صلح، آرامش و البته آزادی در کشور خودشان هستند. این نیازمندی به صلح و آرامش آن‌قدر جدی و حیاتی است که وقتی پوتین که هیچ درکی از توانمندی مردمی ندارد، هیچ راهی را برای آنها باقی نمی‌گذارد، مردم اوکراین با تمام قوا برای آن صلح و آرامش می‌جنگند و این مفهوم صلح طلبی و نیاز به آن است و نه ترس و هراس از جنگ که اراده‌ها را صیقل می‌زند.

صلح طلب واقعی با چشمان گریان سلاح بر دوش برای حفاظت و استقرار صلح از فرزند و همسرش جدا می‌شود تا از آنچه که دارد دفاع کند. نماینده مجلس هم به جای سخن پراکنی از صلح به مقابله با دشمن صلح می‌شتابد و کارخانه آبجوسازی به کارخانه تولید کوکتل مولوتوف تبدیل می‌شود.

آری آری وقتی صلح شعار توخالی نیست هر چیز را به‌صورت حال باژگونه خواهد بود. وقتی مردمی در برابر متجاوز جرار می‌ایستند به اوکراین تبدیل می‌شود.

مردم اوکراین ایستادند و جنگیدند. برای صلح و آرامش. نه فقط برای اوکراین، بلکه برای همه اروپا و جهان. تا امثال هیتلر و کاریکاتورش پوتین، هوس به اسارت گرفتن ملتها را در ذهن نپرورانند.

کاری که انگلستان در جنگ جهانی دوم کرد، امروز اوکراین برای اروپا و همه جهان می‌کند.

دموکراسی آن‌قدر ارزش دارد که باید برای آن جنگید. چه چیز بالاتر از صلح و حاکمیت واقعی مردمی است. و چه خوب و تحسین‌برانگیز مردم اوکراین از آنچه که دارند و از آن خودشان است دفاع کردند.

و چه نیکو دولتمردان اوکراین خواسته مردمشان را تشخیص دادند و بدون ترس و واهمه از نتایج آن مردم را در مقاومتشان تنها نگذاشتند.

چنین مقاومتی پتانسیل افسانه‌ای و حیرت‌انگیز مردم را بر خودشان آشکار می‌کند و از آن پس دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند آنچه را دارند و می‌خواهند از آنها بگیرد.

نه پوتین، نه هیچ دیکتاتور دیگر و نه حتی ناتو!

 

جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت

سعید ماسوری- مطلب احمدیان- سعید اقبالی-محمدعلی منصوری- حسن صادقی- احد برزگر

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9b7cfdf-6f2c-4eb6-bc62-d959c613da0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات