728 x 90

پیام زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین در زندان اوین به‌مناسبت پرواز دکتر محمد ملکی

پیام زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین در زندان اوین به‌مناسبت درگذشت دکتر محمد ملکی
پیام زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین در زندان اوین به‌مناسبت درگذشت دکتر محمد ملکی

پیام زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین در زندان اوین

به‌مناسبت پرواز دکتر محمد ملکی

عشق و علاقه دکتر ملکی نسبت به مجاهدین و به‌خصوص رهبر مقاومت

و عواطف خالصانه و پدرانه‌اش نسبت به نسل جوان شورشی

برای همه‌مان تاثیرگذار و دلگرم‌کننده بود

زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین در زندان اوین به‌مناسبت درگذشت دکتر محمد ملکی روز ۱۳آذر طی پیامی نوشتند:

«اطلاع یافتیم که دکتر محمد ملکی متأسفانه از میان ما رفت. هر چند که او برای همیشه در قلب تمامی آزادیخواهان جاودان خواهد ماند. این واقعه را به خانواده، دوستان و یارانش از صمیم قلب تسلیت می‌گوییم.

دکتر ملکی به‌عنوان نخستین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب ضدسلطنتی درپی موضع‌گیری و مخالفت در برابر پروژه فاشیستی کودتای فرهنگی، بر ریاست و کرسی استادی دانشگاه دستچین شده خمینی تف کرد و از دانشگاه اخراج و سپس دستگیر شد و سال‌ها عمر خود را در زندان گذراند. او از این حیث در میان جامعه دانشگاهی و اساتید دانشگاه الگویی است ماندگار برای تمامی آنهایی که می‌خواهند بر شرافت و تعهد انسانی خود نسبت به مردم و آزادی با افتخار و سربلندی بایستند.

تلاش پیگیر و خستگی‌ناپذیرش را برای دفاع از حرمت آزادی هیچکس فراموش نخواهد کرد.

به‌ویژه حضورش در حمایت از زندانیان، کارگران و زحمتکشان در صحنه‌های گوناگون اعتراضی و دادخواهی، به‌رغم کهولت سن و بیماریهای مختلفی که داشت، همه دردمندان و ستمدیدگان را به تحسین و جنبش و حرکت فرامی‌خواند. عشق و علاقه‌اش نسبت به مجاهدین و به‌خصوص رهبر مقاومت و عواطف خالصانه و پدرانه‌اش نسبت به نسل جوان شورشی برای همه‌مان تاثیرگذار و دلگرم‌کننده بود. بارها دستگیری و سال‌ها زندان لحظه‌ای مانع از تکاپوی او برای آزادی نمی‌شد و این همان رمز یک زندگی پرغرور و جاودانه است که یکبار این‌گونه ما را به آن دعوت نمود: «ز گهواره تا گور آزادی بجوی».

روحش شاد و راهش جاودان

زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین در زندان اوین

۱۳آذر۹۹

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/718677b4-e3cf-4e9a-bf79-71f99946a14e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات