728 x 90

پیام زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز به‌ مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز در زندان گوهردشت کرج
زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز در زندان گوهردشت کرج

زندانی سیاسی معلم مهدی فراحی شاندیز به‌ مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو طی پیامی گفت:

۱۶ آذرماه روز دانشجو، یادآور سرکوب دانشجویان در سال ۱۳۳۲ توسط دیکتاتوری شاه است. دیکتاتوری که با کودتا بر علیه دولت ملی دکتر محمد مصدق و سپس سرکوب جنبش دانشجویان می‌خواست عمر دوباره‌یی برای خود بخرد. غافل از این‌که سه قطره خون شهدای دانشجو در سال ۳۲ به نماد حق‌طلبی و عدالتجویی برای مردم تبدیل می‌شود.

اکنون در سایه دیکتاتوری ولایت فقیه باز هم این دانشجویان هستند که در سالروز آن روز تاریخی، با فریاد «فرزند کارگرانیم کنارشان می‌مانیم» با کارگران گرسنه که پس از ماهها عدم پرداخت در پی مطالبات خود به اعتراض برخاسته‌اند، همدردی می‌کنند و حاکمیت دیکتاتوری ولایت فقیه چاره‌یی نمی‌بیند جز این‌که پاسخ کارگران گرسنه را با دستگیری، زندان و شلاق بدهد.

اما آنچه باعث خوشبختی و مباهات است، همدلی و همراهی دانشجویان با کارگران و معترضات است. آنجایی که دختران و پسران دانشجو در حمایت از کارگران هفت‌تپه و فولاد اهواز برخاسته‌اند و حمایت‌شان را از خواسته‌های کارگران اعلام کردند. این فصل جدیدی از اتحاد و همبستگی ملی برای پی ریزی جامعه‌یی سرشار از آزادی و رهایی است.

من زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز که زمانی افتخار آموزگاری دانش‌آموزان را داشتم، به وجود این دانشجویان مفتخرم و از آنها می‌خواهم که رسم و راه آزادیخواهی و آزادگی را تا پی افکندن جامعه‌یی آزاد که در آن آزادی اندیشه و بیان از بدیهی‌ترین حقوق انسان باشد، ادامه دهند و نگذارند دانشگاه این سنگر مقدس آزادی به اشغال نظامیان و قداره‌بندان در آید.

زندان مرکزی کرج - مهدی فراحی شاندیز

آذر ۹۷

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/379f69dc-3cdd-4962-b364-8907d0394d2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات