728 x 90

پیام تلویزیونی اولاف شولتز صدراعظم آلمان: ما شانه‌به‌شانه در کنار مردم ایران می‌ایستیم

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، روز شنبه ۲۱آبان در پیامی تلویزیونی در حمایت از قیام سراسری مردم ایران که وارد نهمین هفته شده است، گفت: ما شانه‌به‌شانه در کنار مردم ایران می‌ایستیم.

سایت ریاست‌جمهوری آلمان - بخش‌هایی از پیام تلویزیونی اولاف شولز، صدراعظم آلمان
در ایران شمار روزافزونی از مردم به خیابان‌ها می‌آیند. حالا ۸هفته از درگذشت مهسا امینی و بسیاری دیگر می‌گذرد.
حالا دیگر فقط مسأله حجاب نیست شاگردان، دانشجویان، مادران و پدران و نوه‌ها در خیابان‌ها به‌خاطر آزادی و عدالت بیشتر در کشورشان ایران مبارزه می‌کنند.
در اینجا در کشور ما سخت است تصور کنیم چه میزان شجاعت، این کار شما لازم دارد.
بیش از ۳۰۰نفر تاکنون کشته شده و ده‌ها نفر حکم اعدام گرفته‌اند و بیش از ۱۴هزار نفر دستگیر شده‌اند. آنها که علیه سرکوب در ایران تظاهرات می‌کنند جانشان و جان عزیزانشان را به‌خطر می‌اندازند و اغلب با چشم‌انداز شکنجه و ده‌ها سال زندان مواجه می‌شوند.
اینجا در آلمان صدها هزار نفر از شهروندان ایرانی‌تبار با خویشاوندان‌شان زندگی می‌کنند که نگران آنها هستند. آنها از رفتار رژیم ملاها با تظاهرکنندگان منزجر شده‌اند و از آن بیزارند.
من هم‌چنین از تصاویری که همه‌روزه از ایران می‌رسد شوکه هستم. روشن است که صرفاً حکومت ایران مسبب این خشونت‌ها می‌باشد. من در اینجا یادآور می‌شوم که ایران یک عضو سازمان ملل است.
ایران التزام داده که حقوق‌بشر را برقرار و از آن حفاظت کند. این شاخصی است که با آن ما اعمال رهبری ایران را ارزیابی می‌کنیم. من در سازمان ملل در ماه سپتامبر گفتم که ما باید هر زمانی که حقوق‌بشر نقض می‌شود توجه کنیم و برایش اقدام کنیم. این کاری است که ما می‌کنیم ما توجه می‌کنیم ما شاهدیم که در خیابان‌ها و در سالنهای سخنرانی و در دادگاه‌های تهران، سنندج، اصفهان و شیراز چه می‌گذرد.
ما شاهد مبارزه برای آزادی و عدالت هستیم.
ما هم‌چنین شاهدیم که چگونه پهپادهای ایرانی به شهرهای اوکراین حمله می‌کنند و چطور مردم را می‌کشند. همه اینها کاملاً غیرقابل قبول است.
ما خواهان خاتمه فوری این خشونت‌ها هستیم. ما خواهان آزادی بازداشتی‌های سیاسی و خبرنگاران زندانی هستیم. اما در مواجهه با این بیرحمی‌ها و تحقیر جان انسان‌ها صرف حرف کافی نیست. به این خاطر است که ما دست به اقدام می‌زنیم. اتحادیه اروپا پیشاپیش شماری از بسته‌های تحریمی را اتخاذ کرده است.
تمرکز اصلی روی آنها است که مسبب این خشونتها علیه مردم خودشان هستند.
تحریم‌های دیگری هم هفته آینده به اینها افزوده می‌شود. آنچه ما می‌خواهیم ادامه بدهیم این است که فشار را بر سپاه پاسداران و رهبری سیاسی آن بالا ببریم.
ما از تلاش‌ها برای جمع‌آوری اسناد حمایت می‌کنیم به‌طوری‌که مسببین این خشونتها به پای میز عدالت آورده شوند.
ما خواهان برگزاری یک اجلاس ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل هستیم. در این رابطه تمرکز همیشه روی تحقیق در مورد جنایات رژیم ایران است.
گفته شده که وزیر خارجه رژیم ایران، آلمان را به‌خاطر این موضع‌گیری و اقدامات ما به پیامدهایی تهدید کرده است اما من فقط این را به [سران رژیم] در ایران می‌گویم که شما چه دولتی هستید که به شهروندان خودتان شلیک می‌کنید؟
آنها که چنین عمل می‌کنند باید انتظار داشته باشند که ما آنها را عقب برانیم.
اما پیام من به تظاهرکنندگان و شهروندان ایرانی‌تبار در آلمان این است که ما در کنار آنچه شما خواهانش هستید از حقوق‌بشر گرفته تا حقوق زنان می‌ایستیم.
ما شانه‌به‌شانه در کنار مردم ایران می‌ایستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7885a10e-28a0-4405-b20a-ab13466eeb11"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات