728 x 90

پیام تسلیت مریم رجوی به‌مناسبت درگذشت صارم الدین صادق وزیری

صارم‌الدین صادق وزیری
صارم‌الدین صادق وزیری

با تأسف بسیار مطلع شدیم که آقای صارم‌الدین صادق وزیری، حقوقدان و شخصیت برجسته کرد ایرانی روز چهارشنبه ۲۲فروردین ۱۳۹۷چشم از جهان فرو بست.

با صمیمانه‌ترین تسلیتها به خانواده محترم و بستگان آقای صادق وزیری و به مردم کردستان ایران، به‌روح پرفتوحش درود می‌فرستم.
آقای صادق وزیری از مؤسسین جمعیت حقوقدانان ایران و طی سالیان رئیس جمعیت کردهای مقیم مرکز در تهران بود و احترام و جایگاه ویژه‌یی نزد کردها و تمامی هموطنان‌مان داشت. 
صارم الدین صادق وزیری همواره از دموکراسی برای ایران و حقوق مردم کردستان ایران در مقابل ظلم و ستم رژیم‌های شاه و شیخ دفاع می‌کرد. او بعد از کودتای ۲۸مرداد سال ۱۳۳۲ علیه دکتر مصدق، دستگیر و زندانی شد و با شهید ملی دکتر حسین فاطمی هم‌بند بود. 
در دوران حاکمیت پلید آخوندی و در شروع تهاجمات رژیم به کردستان، به همراه هیأت صلح تحت هدایت پدر طالقانی به کردستان رفت و ابتکار تشکیل شورای شهر سنندج را پیشنهاد کرد.
این شخصیت محبوب کرد همواره مدافع پیوند مبارزات مردم کردستان علیه رژیم ستمگر آخوندی با مقاومت سراسری بود و تا پایان حیات، از آرمان آزادی مردم ایران و رفع ستم مضاعف از هموطنان کردمان دفاع می‌کرد.
وی در مهرماه ۱۳۹۵ با امضای بیانیه حمایت از جنبش دادخواهی طی نامه‌یی اعلام کرد: «به جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۱۳۶۷ می‌پیوندم».
بدون تردید یاد و خاطره این رادمرد محبوب کرد در قلوب مردم ایران و رزمندگان آزادی و رهایی و به‌خصوص در خاطره مردم کردستان ایران و پیشمرگان دلاور آن زنده و پایدار می‌ماند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a0715eb-3bcb-4021-8c5f-5d329f4a2791"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات