728 x 90

پژواک!

سخن روز
سخن روز

چوبه‌های نمادین دار؛ انبوه تصاویر زنان و مردان شهید؛ صدها ایرانی با مشت‌های گره‌کرده و حنجره‌هایی خروشان که فریاد دادخواهی خونهای به‌ناحق ریخته را سر داده‌اند و تابلوهای بزرگی که روی آنها نوشته شده: «فراخوان به سازمان ملل، اروپا و آمریکا-اقدام عملی: به مصونیت خاتمه دهید؛ محاکمه رئیسی و خامنه‌ای به‌خاطر نسل‌کشی ۶۷ و کشتار ۱۵۰۰ تظاهر کننده در آبان ۹۸».

مردم چندین پایتخت و شهر بزرگ در اروپا و آمریکا روز شنبه ۱۵آبان در خیابان‌ها و میدانهای اصلی شهر با صحنه‌هایی روبه‌رو شدند که نشان از واقعیت امروز میهن‌مان داشت؛ ایران با دو چهره! سیاهی، دیکتاتوری، غارت، جنایت و قتل‌عام از یک‌سو؛ و شکوه پایداری، مقاومت، شور خیزش و مبارزه برای آزادی! از سوی دیگر

امروز اشرف‌نشانها و یاران شورشگر در کشورهای مختلف جهان، از جمله هامبورگ، استکهلم، کپنهاگ، ملبورن و سیدنی در سالگرد قیام آبان تظاهرات، آکسیون و نمایشگاه برگزار کردند. آنها شعار می‌دادند: «محاکمهٔ جلادان، خواستهٔ خلق ایران» و با روشنگری برای افکار عمومی دربارهٔ رژیم قتل‌عام، زمینه‌های تأثیرگذاری بر سیاست کشورها برای فشار آوردن بر رژیم آخوندی را هر چه بیشتر آماده می‌کردند. آنها با شعار «از ۶۷ تا آبان، دادخواه خون یاران»، پیوند خون ۳۰هزار مجاهد و مبارز سربه‌دار در تابستان ۶۷ با خون ۱۵۰۰شهید سرفراز قیام آبان۹۸ را به جهانیان نشان دادند. پیوندی که نشان از ایستادگی و سرخم نکردن مردم ایران در برابر رژیم آخوندی دارد.

 

نمایشگاههای عکس شهدای قتل‌عام ۶۷ و شهدای قیام آبان۹۸ و تابلوهای بزرگی با عدد ۱۵۰۰ که یادآور آن قیام بزرگ و آتشین و شهدایش است، هنرمندی اسکاتلندی که میان عکس شهدا ساز سنتی کشورش (بگ پایپ) را می‌نواخت و نشان می‌داد پژواک آرمان آزادیخواهی مرز نمی‌شناسد و از سرزمین‌ها و اقیانوسها می‌گذرد و هر وجدان بیداری را تکان می‌دهد؛ اینها صحنه‌های با شکوه سلسله تظاهرات بزرگ امروز اشرف‌نشانها بود. آن هم در شرایطی که رژیم تلاش می‌کند تا خبرهای سرکوب و مقاومت از دیوارهای اختناق و سانسور عبور نکند، اما مقاومت ایران با تمام توان این دیوارها را می‌شکند و به‌جهان نشان می‌دهد در ایران چه می‌گذرد: دیکتاتوری و مبارزه برای آزادی!

 

همین تلاش‌های بی‌وقفه مقاومت ایران و مایه‌گذاری و سخت‌کوشی اشرف‌نشانها و ایرانیان آزاده است که افکار عمومی جهان را برمی‌انگیزاند؛ راه به حمایت نمایندگان پارلمانهای کشورهای دمکراتیک می‌برد و تا ارائهٔ قطعنامه‌هایی در حمایت از مردم و مقاومت ایران بالغ می‌شود (مانند قطعنامهٔ ۱۱۸ مجلس نمایندگان آمریکا با امضای اکثریت اعضای این مجلس)؛ بالاترین شخصیت‌های سیاسی را به جرگهٔ حامیان مردم و مقاومت وارد می‌کند، تا جاییکه مایک پنس معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک سخنرانی تاریخی، ضمن اعلام حمایت خود از مقاومت مردم ایران در برابر دیکتاتوری حاکم، بر نقش سازمان مجاهدین، کانون‌های شورشی و رهبری خانم رجوی تأکید می‌کند؛ فشارها بر دولتها را افزایش می‌دهد تا سیاست مماشات را کنار بگذارند و در کنار مردم و مقاومت ایران، در برابر رژیم آخوندی قرار گیرند.

با این سخت‌کوشی، خون یاران شهید و پژواک آن، از ۶۷ تا آبان۹۸ در فعالیت کانون‌های دلیر شورشی در داخل ایران و فریادها و تظاهرات اشرف‌نشانها در کشورهای جهان می‌جوشد و مردم و مقاومت ایران را گام‌به‌گام به روز بزرگ آزادی، نزدیکتر می‌کند.

 

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81e196fa-17d6-435f-9c07-906b3c96fc99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات