728 x 90

پولیتیکو: در وین، دو طرف در مورد این‌که کدام یک از تحریم‌های آمریکا باید در این دور لغو شود، متوقف شده‌اند

گرند هتل وین محل مذاکرات برجام
گرند هتل وین محل مذاکرات برجام

پولیتیکو روز ۲۱اردیبهشت در گزارشی درباره نتیجه مذاکرات برجام در وین نوشت: دو طرف در مورد این‌که کدام یک از تحریم‌های آمریکا باید در این دور لغو شود، متوقف شده‌اند. هم‌چنین در مورد این‌که فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران باید به چه سطحی بازگردد، هنوز توافقی حاصل نشده است.

در این گزارش آمده است: هر چند مذاکرات احیای توافق هسته‌یی موسوم به برجام در وین ادامه دارد، ولی تاکنون موافقت‌های اندکی حاصل شده است و شاید نتیجه‌گیری به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم موکول شود.

پولیتیکو به‌نقل از پرس‌تی‌. وی رژیم نوشت: ایالات متحده اصرار دارد فهرستی از ۵۰۰ شخص حقیقی و حقوقی تحریم‌شده از سوی آمریکا، دست نخورده بماند. رژیم ایران پیش‌تر اعلام کرده بود آمریکا باید بیش از ۱۵۰۰فقره تحریم را لغو کند.

انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، پیش‌تر در پیامی در توئیتر به فوری و اضطراری بودن این مسأله اشاره کرده بود.

خبرگزاری رویتر، روز ۲۱اردیبهشت به‌نقل سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه درباره مذاکرات اتمی در وین گفت: «گفتگوهایی که در ۷مه در وین مجدداً شروع شد منجر به پیشرفتهای اولیه‌ای در زمینه اتمی شدند. با این حال اختلافات عمده‌یی بر سر برخی نکات کلیدی باقی مانده است که باید برای رسیدن به یک توافقنامه حل و فصل شوند».

رویترز افزود: آگنس ون در مول سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه روز سه‌شنبه ۲۱اردیبهشت بدون این‌که وارد جزییات شود به خبرنگاران گفت: در مذاکرات مربوط به تبعیت رژیم ایران در مسائل اتمی پیشرفتهایی حاصل شده است اما هشدار داد در صورت موفقیت در تلاش برای احیای توافق اتمی ۲۰۱۵، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد...

او گفت اگر توافق در مورد از سر گیری تعهدات رژیم ایران قبل از انقضای قرارداد فنی دوجانبه بین رژیم ایران و آژانس حاصل نشود، آنها باید در مورد تمدید آن به توافق برسند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/758d8d0c-0e72-4387-ad1b-960dedb91302"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات