728 x 90

پولشویی سی هزار میلیاردی و جنگ و جدال سر حرفهای جواد ظریف

پولشویی سی هزار میلیاردی و جنگ و جدال سر حرف های جواد ظریف
پولشویی سی هزار میلیاردی و جنگ و جدال سر حرف های جواد ظریف

فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ارتجاع گفت که از وزیر امور خارجه دعوت شده تا با حضور در این کمیسیون مستنداتی درباره ادعایش پیرامون پولشویی را به اعضای کمیسیون ارائه دهد.

در این میان کنش واکنشهای ضد و نقیضی در بین کارگزاران رژیم مشاهده می‌شود و هر کدام سعی می‌کند باند رقیب را به‌خاطر این اظهارات ظریف محکوم نماید.

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در تأیید و توجیه حرفهای ظریف در مورد پولشویی در حکومت آخوندی گفت: واقعیت پولشویی توسط باندهای تبهکار داخلی یا قاچاقچیان بین‌المللی قابل کتمان نیست و چه بسا همانها برای جلوگیری از شفافیت و جرم‌انگاری این پدیده با پول‌های کثیف به فضاسازی و گل آلودکردن شرایط برای فرار از مسئولیت و مجازات روی آورند».

همچنین رحیمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس رژیم از باند روحانی نیز گفت: ظریف موضوع پولشویی را در شرایط درستی طرح کرد و از پشت پرده‌های دست چندم و مقاومت نسبت به FATF پرده برداشت.

یک روزنامه روحانی درباره پیامدهای بحران ایجاد شده به‌خاطر اعتراف وزیر خارجه رژیم هشدار داد.

رونامه حکومتی آرمان نوشت: ظریف از روی دلسوزی و در راستای توجیه سیاست‌های پیوستن(نظام) به سازمان مبارزه با پولشویی چنین مسائلی را مطرح کرده که نباید مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد».

برخی دیگر از روزنامه‌های حکومتی همچنین نوشتند سخنان ظریف مبتنی بر برخی اطلاعاتی است که دارد و شک نکنید ظریف برای حرفهایش سند دارد.

در همین حال پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در ادامه حملاتش به جواد ظریف نوشت: ظریف در دفاع از ضرورت تصویب FATF به این موضوع پرداخته و از تصویب لوایح چهارگانه FATF به‌عنوان راه‌حل مقابله با پولشویی یاد کرده است و این، دقیقاً همان خواسته‌ٔ بارها اعلام شده دشمنان بیرونی و تابلو‌دار (نظام) است».

 

یک روزنامه دیگر باند خامنه‌ای نیز نوشت: ظریف در مصاحبه خود گرچه گفته هیچ نهاد جمهوری اسلامی ایران را متهم نمی‌کند، اما اشاره او غیرمستقیم رسانه‌های خارجی را به سوی نهادهایی کشانده که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند یا قرار خواهند گرفت. نهادهایی هم‌چون سپاه پاسداران، سپاه قدس و شخص قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس».

 

بیشتر بخوانید

خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزارت امنیت آرژانتین طی اطلاعیه‌یی خبر داد دو شهروند آرژانتینی که احتمال می‌رود مزدور حزب‌الشیطان لبنان باشند، روز پنجشنبه در آستانه اجلاس جی۲۰دستگیر شدند.

روز پنجشنبه ۲۴آبان۹۷، پلیس در محل اقامت آنها در بوینس آیرس، چند سلاح پیدا کرد. همچنین اسنادی از آنها پیدا شد که در آن این دو نفر را با پرچم حزب‌الشیطان وابسته به رژیم ایران نشان می‌دهد.

پلیس همچنین گفت سندی پیدا کرده که حاکیست آنها با اسنادی به عربی و عکسی با یک پرچم حزب‌الله به خارج سفر کرده‌اند.


پاتریسیا بولریچ وزیر امنیت روز پنجشنبه گفت نیروهای امنیتی در آستانه کنفرانس جی۲۰در جستجوی هر گونه فعالیت مشکوک می‌باشند.

 

عامل اصلی پولشویی رژیم ایران و حزب‌الله لبنان در برزیل دستگیر شد

اسعد احمد برکات یکی از عاملان اصلی مالی رژیم ایران و حزب‌الله لبنان در آمریکای جنوبی توسط پلیس برزیل بازداشت شد. پلیس برزیل اسعد احمد برکات را در منطقه گردشگری مرزی با پاراگوئه و آرژانتین دستگیر کرده است.

برکات شهروند لبنان، هم‌اکنون در بازداشت‌گاه شهر فوز دو لوآچو برزیل نگهداری می‌شود.

 

اسعد احمد برکات متهم به پولشویی برای رژیم ایران و حزب‌الله لبنان

اسعد احمد برکات در پاراگوئه به‌علت جعل هویت تحت پیگرد قرار دارد و پیش‌تر هم به‌علت فرار مالیاتی ۶سال زندانی شده بود.

آرژانتین هم او را متهم به پولشویی ۱۰میلیون دلار برای حزب‌الله از طریق یک قمارخانه در منطقه آبشار ایگواسو در مرز برزیل و آرژانتین کرده است.

آمریکا مدت‌هاست که مدعی فعالیت حزب‌الله در منطقه مثلث مرزی میان پاراگوئه، برزیل و آرژانتین است.

 

اسعد احمد برکات؛ تروریست جهانی

وزارت خزانه‌داری آمریکا اسعد احمد برکات را یک "تروریست جهانی" خوانده و نام او را از سال ۲۰۰۶در فهرست افرادی که در مثلث مرزی برزیل، آرژانتین و پاراگوئه که حامی حزب‌الله لبنان است قرار داده و خواستار بازداشت و ارجاع اوست.

او یکی از ۹نفر و دو گروه اقتصادی است که آمریکا داراییهای آنها را توقیف کرده است.

ضربه‌ای به شبکه پولشویی رژیم ایران در آمریکای لاتین

بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشنگتن "Foundation For Defence Of Democracies" در گزارشی اعلام کرد مقامات پاراگوئه دستور داده‌اند اسعد احمد برکات یکی از بزرگترین حامیان مالی حزب‌الله که در لیست تروریستی آمریکا نیز قرار دارد دستگیر شود.

این دستگیری بعد از آن انجام می‌شود که رئیس‌جمهور پاراگوئه در پی تغییر سیاست کشورهای آمریکای جنوبی نسبت به فعالیتهای حزب‌الله در کشورهایشان دستور داد تا در مورد این فرد تحقیق به‌عمل بیاید.

بنیاد دفاع از دموکراسیها نوشت ماریو ابده پینیتز رئیس‌جمهور پاراگوئه دستور داده است که در مورد نحوه دستیابی برکات به پاسپورت پاراگوئه‌ای که در ماه آوریل به‌صورت غیرقانونی انجام شده است تحقیق شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d75809cc-2b5b-4a71-8711-190480fb1551"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات