728 x 90

پهپاد حوثی پرتاب شده به سوی عربستان سعودی سرنگون شد

پهپاد حوثی ها
پهپاد حوثی ها

به گزارش العربیه شامگاه چهارشنبه ۲۹بهمن یک پهپاد انفجاری که توسط شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران به سوی شهر خمیس مشیط عربستان سعودی پرتاب شده را، ائتلاف عربی رهگیری و منهدم کرده است.

ائتلاف عربی تأکید کرد: «ادامه اقدامات تروریستی و خصمانه شبه‌نظامیان حوثی با انگیزه هدف قرار دادن غیرنظامیان و مناطق مسکونی انجام می‌شود».

این ائتلاف هم‌چنین افزود: «تلاش‌ها برای تعدی علیه غیرنظامیان و مناطق مسکونی به‌طور عمد و سازمان‌یافته‌ای انجام شده و جنایت جنگی محسوب می‌شود».

ائتلاف عربی تأکید دارد: «اقدامات عملیاتی برای دفاع از غیرنظامیان و مناطق مسکونی را مطابق با قانون بین‌المللی انسانی انجام می‌دهد».

به‌گفته کارشناسان بین‌المللی پهپادهای به کار رفته در حملات حوثی‌ها از قطعات با منشأ خارجی که به یمن انتقال داده شده‌، مونتاژ شده‌اند و ویژ‌گی‌های پهپادهای حوثی‌ها با ویژ‌گی‌های پهپادهایی که شرکت صنایع هواپیمایی ایران می‌سازد، مطابق دارد.

مجله «نیوزویک» آمریکا نیز اخیراً در گزارشی توضیح داد که رژیم ایران پهپادهای پیشرفته‌ای را در اختیار شبه‌نظامیان حوثی یمن قرار داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf60c00c-3b1b-441d-bb11-5eb69130df87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات