728 x 90

پنتاگون: ما رژیم سوریه را رصد می‌کنیم و اگر لازم شد مجدداً به آنها حمله کنیم

حمله شیمیایی اسد به دوما
حمله شیمیایی اسد به دوما

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا گفت رژیم سوریه هم‌چنان از امکاناتی برای انجام حملات شیمیایی برخوردار است که ممکن است در مناطق مختلف سوریه توزیع شده باشند.

ژنرال کنت مک کنزی مدیرستاد مشترک نیروهای مسلح در پنتاگون روز پنجشنبه گفت:‌ در حال حاضر به‌رغم این‌که هیچ‌گونه نشانه‌ای از آمادگی رژیم سوریه برای تکرار حملات شیمیایی وجود ندارد، اما این رژیم هم‌چنان دارای امکاناتی است که  این رژیم را قادر می‌کند تا حملات شیمیایی محدودی را در آینده تدارک ببیند.

 وی افزود: «هرگاه که به فکر اقدام به حمله شیمیایی باشند احساس نگرانی و ترس در آنها تشدید خواهد شد زیرا می‌دانند که ما فعالیت‌های آنها را رصد می‌کنیم و این امکان را داریم تا مجدداً اگر لازم شد به آنها حمله کنیم».

خبرگزاری فرانسه پیشتر به‌نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرده بود ایالات متحده آمریکا، انگلستان و فرانسه مراکز تحقیقات علمی، پایگاههای نظامی و مقرهای گارد ریاست‌جمهوری رژیم سوریه را در دمشق و حومه آن هدف حملات موشکی خود قرار دادند که درپی آن صدای انفجارهای شدیدی دمشق پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن را لرزاند.

این اقدام نظامی غرب علیه رژیم سوریه همزمان بود با اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا که خبر از انجام «عملیات نظامی مشترک با بریتانیا و فرانسه» در سوریه داد و در آن قول داد تا این حمله «در زمان مناسب انجام شود». سپس حملات شیمیایی یک هفته قبل را که گفته می‌شود توسط رژیم سوریه به منطقه دوما انجام شده بود را «وحشیانه» توصیف کرد.

رامی عبدالرحمان مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت «حمله ائتلاف غربی مراکز تحقیقات علمی، پایگاه‌های نظامی، مقرهای گارد ریاست‌جمهوری سوریه و لشکر چهارم را در دمشق و حومه آن هدف قرار داد». این در حالی است که تلویزیون دولتی  رژیم سوریه وابسته به رژیم بشار اسد فقط خبری مبنی بر هدف قرار گرفتن مرکز تحقیقات علمی در منطقه البرزه واقع در شمال شرقی دمشق را پخش کرد».

همزمان با حمله نظامی غرب به رژیم سوریه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا شدیداً به رژیم ایران و روسیه به‌دلیل حمایت آن دو از رژیم بشار اسد هشدار داد و مسکو را از حمایت رژیم اسد و «قدم گذاشتن در مسیری تاریک» برحذر داشت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93e33793-3b55-4419-96b2-db9aee62deeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات