728 x 90

پنتاگون: در حال ارزیابی نحوه پاسخگویی به حملات اخیر به نیروهای ائتلاف در عراق هستیم

وزارت دفاع امریکا
وزارت دفاع امریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز جاناتان هوفمن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز چهارشنبه۲۸ اسفند  در کنفرانسی خبری گفت: «حق دفاع از خود را برای خودمان محفوظ میداریم و کماکان در حال بررسی نحوه واکنش به هرگونه حمله‌ای هستیم که نیروهای آمریکایی را در هر جایی از جهان هدف قرار می‌دهد».

این اظهارات سخنگوی پنتاگون چند روز پس از آن مطرح می‌شود که ۳تن از سربازان آمریکایی در حمله‌ای راکتی به پایگاهی نظامی در شمال بغداد پایتخت عراق مجروح شدند.

جاناتان هوفمن سخنگوی پنتاگون، ضمن پرهیز از هرگونه گمانه زنی درباره واکنش احتمالی آمریکا  به این حملات در بیانیه‌ای با استناد به هشدار هفته گذشته مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفت: «امکان نداره که حمله کنید و افرادی از ارتش آمریکا را مورد اصابت قرار دهید و از صحنه فرار کنید آنها را مجازات خواهیم کرد».

این مقام پنتاگون همچنین ضمن تایید زخمی شدن آمریکایی‌ها در این حمله موشکی، توضیح داد که حال ۲تن از ۳ سرباز آمریکایی زحمی شده در جدیدترین حمله راکتی در عراق خطرناک است و در بیمارستانی نظامی در بغداد معالجه می‌شوند.

شایان ذکر است که پایگاه التاجی در شمال بغداد بار دیگر با ۳۰ راکت کاتیوشا هدف حمله قرار گرفت.

 پیشتر سایت وزارت دفاع آمریکا روز ۲۳ اسفند مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی با ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به رژیم آخوندی و نیروهای نیابتی آن هشدار داد:  آمریکا حمله به نیروهایش را تحمل نخواهد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است . ما هر اقدام ضروری را انجام خواهیم داد تا از نیروهایمان در عراق و منطقه حفاظت کنیم... ما میدانیم که حمله کنندگان مورد حمایت رژیم ایران هستند ما  مسببین را مورد حسابرسی قرار میدهیم. شما نمی‌توانید به پایگاههای ما شلیک کنید و آمریکاییها را بکشید و مجروح کنید و ما با شما مسامحه کنیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4f4a6a3-546f-4b79-bbea-79e171993084"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات