728 x 90

پمپئو: قدم اول برای جلوگیری از دستیابی ایران به یک سلاح اتمی، اجرای بدون استثنای تحریم‌ها است

مایک پمپئو
مایک پمپئو

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا روز ۲۷شهریور در توئیتی نوشت: قدم اول برای جلوگیری از دستیابی ایران به یک سلاح اتمی، اجرای بدون استثنای تحریم‌ها است.

توئیت مایک پمپئو: «تحریم‌ها اگر اجرا نشوند ارزشی ندارند. چین نفت ایران را می‌خرد و این رژیم تروریستی را تقویت می‌کند.
قدم اول برای جلوگیری از دستیابی ایران به یک سلاح اتمی، اجرای بدون استثنای تحریم‌ها است».

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا روز شنبه ۲۶شهریور درباره لزوم برقراری تحریم‌ها بر رژیم ایران در توئیتی نوشت: رفتار شرورانه ایران یک چیز را روشن کرده است: دولت بایدن باید فوراً تحریم‌هایی را که ما برقرار کرده بودیم را دوباره اعمال کند. آن تحریم‌ها کارآیی داشتند. بی‌عملی در مقابل ایران اشتباه خطرناکی است.

 

مایک پمپئو همچنین روز ۲۵شهریور در مصاحبه رادیویی با فاکس نیوز گفت این دولت امتیازهایی در ابعاد فوق‌العاده داده است تا توافق انجام شود. آنها حاضرند یک تریلیون دلار به رژیم ایران بدهند. خود این توافق در نهایت به ایران اجازه توسعه برنامه هسته‌یی را می‌دهد.

پمپئو افزود: وقتی شنیدم وزیر خارجه بلینکن می‌گوید که فکر نمی‌کند توافقی انجام شود، به این فکر کردم چه ایده بدی می‌بود که این توافق را قبول می‌کردند چرا که کاملاً روشن است که ایران اگر به آن می‌رسید قصد تبعیت از آن را نداشت و اکنون برای ما قصد خود را برای ساختن سلاح اتمی خود روشن کرده است که معنای‌ آن این است که این دولت باید برای اعمال مجدد تحریم‌هایی که وضع کرده بودیم آماده و جدی باشد و برای هر اقدام لازم جهت اطمینان از این که این رژیم هرگز به توانمندی انجام آزمایش اتمی نرسد، آماده باشد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا درباره اجازه ندادن رژیم به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تحقیقات بیشتر پیرامون برخی از آثار ذرات اورانیوم پیدا شده در برخی از این سایتهای اعلام نشده، گفت: سه ایده وجود دارد. اول این‌که تحریم‌ها وجود دارند ولی اعمال نشده‌اند. در این دو سال گذشته چین کمونیست نفت آن را به‌صورت نقد خریداری کرده است. کشورهای دیگری هم در حال رساندن پول به رژیم هستند. با وجود تحریم‌ها، اگر اعمال نشوند تحریم‌ها بی‌ارزش خواهند بود. بنابراین، گام اول گذاشتن فشار کلان جهانی همان‌طور که ما فشار حداکثری به مدت ۲سال و نیم در زمان دولت ترامپ اعمال کردیم می‌باشد این امر این هیولا را با کمبود شدید مالی مواجه خواهد کرد که کم کم ظرفیت آن را برای اجرای آزمایشهای موشکی و ایجاد تخریب در سراسر جهان کاهش می‌دهد، هم‌چنین شرایط را برای آنها سخت می‌کند تا سانتریفوژهایش که عنصر کلیدی برای توسعه برنامه‌های تسلیحات هسته‌یی است را به چرخش در آورد.

دوم این‌که نیاز است برای آنها روشن سازیم که اگر به سمت یک سلاح هسته‌یی بروند با هزینه هنگفتی مواجه خواهند شد. من خوشحال می‌شوم که این کار را بی‌سر و صدا انجام دهیم لیکن بایستی برای آنها روشن بسازیم که این رژیم نمی‌تواند با یک سلاح اتمی به حیات خود ادامه دهد. نهایتاً ما باید اطمینان پیدا کنیم تمامی آنرا در کادر پیمان ابراهیم درست انجام دهیم. درک من از خاورمیانه این است که اگر ما موارد یک و دو را که به آنها اشاره کردم درست انجام ندهیم دیگر تنها این ایران نیست که سلاح اتمی خواهد داشت بلکه عربستان سعودی و امارات متحده عربی و سایر کشورها نیز به این می‌رسند که مجبورند توانمندیهای اتمی خود را تولید کنند تا بتوانند در برابر ایران از خود حفاظت کنند.

معتقدم که می‌توانیم محاسبات خامنه‌ای و رئیسی را بهم زده و آنها را ته خط مجبور کنیم که بدانند ما هیچ امتیازی به آنها برای ادامه کار تسلیحات اتمی‌شان نخواهیم داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60b22333-b3af-459a-a552-5c93af9eaf64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات