728 x 90

پمپئو خبر از گسترش دامنه تحریم‌های آمریکا بر صنایع فلزات رژیم ایران داد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو ۳۰ژوئیه ۲۰۲۰- ۹مرداد۹۹: «برنامه هسته‌یی، موشک بالستیک و نظامی رژیم ایران یک تهدید عمیق علیه صلح و امنیت بین‌المللی است. برای برخورد با این تهدید، من گسترش اساسی طیف تحریم‌های مربوط به فلزات رژیم ایران که تحت نظارت وزارت‌خارجه آمریکا اعمال شده را اعلام می‌کنم».

«امروز وزارت‌خارجه آمریکا ۲۲نوع مشخص از فلزاتی را که در رابطه با برنامه هسته‌یی، نظامی و موشک بالستیک رژیم ایران بکار می‌رود به‌عنوان تحریم‌های جدید علیه این رژیم مشخص می‌کند. هر گونه اقدام آگاهانه برای انتقال این ۲۲فلز به رژیم ایران قابل تحریم است. فشارهای ما تا زمانی که رژیم ایران مثل یک کشور معمول رفتار نکرده، ادامه خواهد داشت».

«به موجب همین بند قانونی، کماکان تشخیص من این است که سپاه پاسداران کنترل بخش ساخت و ساز رژیم ایران را برعهده دارد. سازمان کار ساخت و ساز و بسیاری از نهادهای تابعه این نهاد توسط سازمان ملل متحد تحریم شده‌اند، زیرا این نهادها به‌طور مستقیم در غنی‌سازی اورانیوم در سایت فردو دخالت داشته‌اند. در نتیجه این تشخیص، هر گونه انتقال آگاهانه مواد خاص اعم از گرافیت یا فلزات خام یا نیمه ساخته به رژیم ایران یا از این کشور برای استفاده در بخش ساخت و ساز ایران قابل تحریم خواهد بود»

فلزاتی که تحریم شده‌اند عبارتند از:

آلومینیوم ۳۱۹

آلومینیوم ۱۱۰۰

آلومینیوم ۲۲۵

آلومینیوم ۶۰۶۱

آلومینیوم ۶۰۶۳

آلومینیوم ۶۰۸۲

آلومینیوم ۷۰۷۵

آلیاژ برنز آلومینیوم UNS C۶۳۶۰۰

اکسید آلومینیوم

فولاد ۳۰۲

فولاد ۴۱۳۰

فولاد ضد زنگ ۳۲۱

فولاد ضد زنگ ۳۱۶

فولاد A۸۷۷

فولاد A۲۲۸

فولاد ۱۰۰Cr۶-۵۲۱۰۰

فولاد مارایجینگ ۳۵۰

فولاد مارایجینگ ۳۰۰

مس بریلیم

مس تنگستن

پودر آلومینیوم با غنای بالای ۹۸درصد

آلیاژ C۳۷۰۰۰ – CuZn۳۸Pb۱

(سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۹مرداد۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19045cab-430f-4c0e-b2a8-5203d0de3449"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات