728 x 90

پس از چند ماه تعلل وطفره رفتن از مذاکرات وین، رژیم آخوندی اعلام کرد به میز برجامی وین بازمی‌گردد

مذاکرات وین
مذاکرات وین

پس از چند ماه تعلل وطفره رفتن از مذاکرات وین، رژیم آخوندی روز چهارشنبه۱۲آبان به‌دنبال چند ساعت جنجال پوشالی درباره انتقال کشتی و درگیری با نیروهای آمریکایی، اعلام کرد که می‌خواهد به میز برجامی وین بازگردد. این در حالی است که جلسه شورای حکام و احتمال صدور قطعنامه علیه رژیم به‌دلیل ممانعت از بازرسیهای آژانس در پیش است.

باقری معاون وزارت‌خارجه رژیم در تویتی نوشت: در تماس تلفنی با انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد اتحادیه اروپا اعلام کرد، مذاکرات بین قدرتهای جهانی و رژیم ایران برای برگشت به توافق اتمی در ۲۹نوامبر در وین از سر گرفته خواهد شد. مذاکرات رسمی که شامل بررسی مجدد بخشهای از توافق ۲۰۱۵ می‌شود، بدون نتیجه مانده است.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه درباره هفتمین دور گفتگوها در وین در تاریخ ۲۹نوامبر – ۸آذر گفت: ما روشن ساخته‌ایم که وقفه در مذاکرات هسته‌یی طولانی شده و این پنجره برای همیشه باز نخواهد بود به‌خصوص اگر رژیم ایران گامهای تحریک‌آمیز اتمی را ادامه بدهد.

ندپرایس افزود: ما هم‌چنین روشن ساخته‌ایم ادامه تشدید بحران اتمی توسط رژیم ایران غیرسازنده خواهد بود گامهای تشدید کننده وضعیت توسط این رژیم هیچ اهرمی در مذاکرات ایجاد نمی‌کند. (سایت وزارت‌خارجه آمریکا۱۲ آبان)

در همین حال رویترز نوشت پس از توافق رژیم ایران و قدرتهای جهانی برای از سر گیری مذاکرات در ماه جاری، قیمت نفت روز پنجشنبه به میران ۸ دهم درصد کاهش یافت

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e663d9d-4b79-486e-adf1-1ce0283c78a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات