728 x 90

پزشک سوری در شورای امنیت: بازداشت‌ شدگان در سلولی با جسد مردگان رها می شوند

حلا قوی، پزشک سوری مؤسس سازمان غیردولتی آینده روشن سوریه
حلا قوی، پزشک سوری مؤسس سازمان غیردولتی آینده روشن سوریه

حلا قوی، پزشک سوری است که مؤسس سازمان غیردولتی آینده روشن سوریه است طی سخنانی در شورای امنیت از جمله گفت:‌ برادر من و پدر همسرم به همراه هفت تن از پسر عموهایم در سال ۲۰۱۳بازداشت شدند و هم‌چنان مفقود هستند. بسیاری از همکاران پزشکی و درمانی من به دست دولت سوریه به‌خاطر کمک به مجروحان بازداشت شدند. تعدادی از آنها در زمانی که بازداشت بودند بر اثر شکنجه کشته شدند. این به‌خاطر آنها و صدها هزار سوری ناپدید شده است که من امروز در برابر شما حاضر می‌شوم.

ما در هشتمین سال جنگ سوریه هستیم و حداقل ۱۰۰هزار نفر از مردم سوریه هم‌چنان مفقود هستند. بسیاری از آنها متحمل محرومیت، درد و رنج و شکنجه می‌شوند. خانواده‌های سوری از جمله خانواده من باید بدانند که چه اتفاقی برای عزیزانشان افتاد. و افراد مسئول درد و رنج ما باید مورد حسابرسی قرار بگیرند.

وی افزود: بازداشت‌ شدگان در سوریه با بدرفتاری فیزیکی و جنسی، شکنجه، گرسنگی دادن، وضعیت زندگی به‌شدت سخت مواجه می‌شوند. آنها اکثراً در سلولهای تاریک و کوچک به تعداد زیاد فشرده می‌شوند. و برخی وادار می‌شوند به مدت ماهها در سلولهای انفرادی بگذرانند در فضایی به ابعاد یک تابوت. بعضی اوقات، بازداشت‌ شدگان به مدت روزها در سلولی با جسد مردگان رها می‌شوند و در نتیجه این کار دچار مشکلات جدی روانی و فیزیکی می‌شوند.

 

سازمان ملل: در جنگ سوریه بیش از ۱۰۰هزار تن بازداشت یا ناپدید شده‌اند

رزماری دیکارلو، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد، طی سخنانی در نشست شورای امنیت گفت: در درگیریهای سوریه از هشت سال پیش تاکنون بیش از ۱۰۰هزار تن بازداشت یا ناپدید شده‌اند. وی افزود: اطلاعات تأیید شده فعلی توسط کمیسیون تحقیق در مورد سوریه که از طرف شورای حقوق‌بشر سازمان ملل و سازمانهای حقوق‌بشر مأمور شده بود، تهیه شده است.در نشست شورای امنیت شماری از بازداشت‌ شدگان و خانواده‌های آنها صحبت کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f78fcb7-f6c4-4ff3-a133-60b76dcb2b18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات