728 x 90

پرواز بمب‌افکنهای بی‌۵۲ آمریکا بر فراز خلیج‌فارس، پیام مستقیم بازدارندگی به رژیم ایران

پرواز  بمب‌افکنهای بی ۵۲ بر فراز خلیج فارس
پرواز بمب‌افکنهای بی ۵۲ بر فراز خلیج فارس

آسوشیتدپرس ۲۰آذر ۹۹ گزارش کرد روز پنجشنبه در یک نمایش قدرت دو بمب‌افکن بی‌۵۲ اچ - B-۵۲-H از پایگاه نیروی هوایی آمریکا در ایالت لوئیزیانا به سمت خاورمیانه پرواز کرد تا به‌گفته مقامات آمریکایی پیام مستقیم بازدارندگی به رژیم ایران بدهند.این دو بمب‌افکن در همراهی با جنگنده‌های سه کشور عربی حوزه خلیج‌فارس برای ساعاتی در نزدیکی خط ساحلی ایران به پرواز درآمدند.

ژنرال مکنزی فرمانده ارشد آمریکا برای خاورمیانه گفت: این پرواز تأکید بر تعهد آمریکا به حفظ ثبات در خاورمیانه است.

در شرایطی که آمریکا نیروهایش در عراق و افغانستان را کاهش داده پرواز یک‌سره بمب‌افکن ها از آمریکا تا خلیج‌فارس به‌گفته فرانک مکنزی نشان‌دهنده آمادگی و تعهد آمریکا به پاسخ به هر احتمالی یا در مخالفت با هر گونه تجاوزگری است.

نیویورک تایمز ۲۰آذر در همین رابطه نوشت: «مقامات نظامی می‌گویند این عملیات به‌منظور بازداشتن رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌اش از دست زدن به حمله علیه سربازان آمریکایی در خاورمیانه در عین افزایش تنشها بین دو کشور بود.

قبل از مأموریت روز پنجشنبه، در یک بریفینگ مطبوعاتی یک مقام ارشد نظامی گفت: «تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا از “طرح‌های در جریانی” مطلع شدند که شامل آمادگی برای حمله احتمالی با راکت و یا توسط رژیم ایران و شبه‌نظامیان شیعه در عراق که مورد پشتیبانی رژیم هستند، بود».

نیویورک تایمز افزود: «این دومین بار طی ۳هفته است که بمب‌افکنهای نیروی هوایی به‌سرعت دست به پروازی طولانی نزدیک به حریم هوایی ایران می‌زنند. انجام دو مأموریت این چنینی در یک ماه امری غیرمعمول است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c82dc973-8d07-443d-bf7a-df7319df73a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات