728 x 90

ند پرایس: پیشنهاد ما روشن است، رژیم ایران به اجرای کامل تعهدات برجام بازگردد

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲۰دی گفت: «آنچه ایالات متحده انتظار دارد، این است که رژیم ایران به اجرای کامل تعهدات بر اساس برجام باز گردد».

روز دوشنبه ۲۰بهمن در کنفرانس خبری سخنگوی وزارت خارجهٔ آمریکا، از وی درباره ضرب‌الاجل ۲۱فوریه از سوی رژیم ایران برای پایان به پروتکل الحاقی و خروج کامل از برجام سؤال شد. ند پرایس گفت: «در ۲۱فوریه اگر ایران به همکاری کامل در مورد توافق هسته‌ای بازنگشته باشد، این کار به‌معنای خروج از توافق است».

وی افزود: «پیشنهادی که ما روی میز گذاشته‌ایم این است که رژیم ایران به اجرای کامل تعهدات بازگردد و آمریکا هم‌چنین خواهد کرد. البته باید گفت که رژیم ایران در شماری از حوزه‌ها، اکنون خارج از توافق عمل می‌کند، پس ما دنبال هیچ تاریخ دقیقی نیستیم. ما دنبال این هستیم که رژیم ایران اراده خودش را در رابطه با پیشنهاداتی که جو بایدن چه به‌عنوان کاندیدا و چه در حال حاضر به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا روی میز گذاشته است، اعلام کند».

خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع روز یکشنبه ۱۹بهمن۹۹ درباره مذاکره با آمریکا گفت: آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد نظام است، نه آمریکا و ۳کشور اروپایی که کل تعهدات را زیر پا گذاشتند.

خامنه‌ای گفت: اگر می‌خواهند نظام به تعهدات برگردد، آمریکا باید همهٔ تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم درست است، آنوقت به تعهدات بر می‌گردیم.

به گزارش رویترز ۱۹بهمن۹۹ بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار سی.بی.اس که (با اشاره به حرفهای خامنه‌ای) پرسید آیا آمریکا ابتدا تحریم‌ها را لغو می‌کند تا که رژیم ایران را به پای میز مذاکره بازگرداند؟ گفت خیر!

وی هم‌چنین به سؤال بعدی خبرنگار که پرسید آیا باید اول آنها غنی‌سازی اورانیوم را قطع کنند؟ پاسخ داد: آری.

خبرنگار تلویزیون سی.بی.اس آمریکا گفت به‌نظر می‌رسد بن‌بستی در کار است. خامنه‌ای گفته است تا زمانی که غرب تمامی تحریم‌ها را لغو کند ایران از کار اتمی خود عقب نخواهد نشست.

پیش‌تر جواد ظریف وزیر خارجه آخوندها گفته بود در صورتی که آمریکا تحریم‌ها علیه رژیم ایران را بر ندارد، ایران نیز بر اساس مصوبه مجلس رژیم از توافق هسته‌یی به‌طور کامل خارج می‌شود. مجلس ارتجاع بر اساس مصوبه‌یی، تاریخ ۲۱فوریه / ۳اسفند را برای خروج از برجام مقرر کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30299185-a69e-4f15-9a40-33fa141f25ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات