728 x 90

ند پرایس: رژیم ایران می‌بایست گام‌های خطرناکی را که در نقض برجام برداشته به عقب برگرداند

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

واشنگتن فری بیکن نوشت: «سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی در تأیید تولید اورانیوم فلزی در کارخانه‌یی در ایران از رژیم ایران خواسته است "گا‌م‌های خطرناکی" را که اخیراً برداشته، به عقب برگرداند».

ند پرایس پنجشنبه ۲۳بهمن‌ماه به واشنگتن فری بیکن گفته است: «رژیم ایران می‌بایست گام‌های خطرناکی را که برداشته به عقب برگرداند و از برداشتن گام‌های تحریک‌آمیز دیگر خودداری کند».

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا بار دیگر از رژیم آخوندی خواسته است به نقض مکرر تعهدات برجامی خود از جمله ذخیره‌سازی اورانیوم با غلظت بالا، پایان دهد٬ تا مسیر برای بازگشت دولت آمریکا به توافق هسته‌یی فراهم شود.

ند پرایس گفته است: «اگر رژیم ایران به اجرای کامل (توافق هسته‌ای) بازگردد، آمریکا نیز همین کار را خواهد کرد و سپس از آن به‌عنوان زمینه‌ای برای دستیابی به توافقی طولانی‌تر، قوی‌تر و گسترده‌تر برای رفع سایر موارد نگرانی استفاده خواهد کرد».

وی افزوده است: «ما با چنین مرحله‌ای فاصله زیاد داریم، (چرا) که ایران در چند جانب تعهدات خود را اجرا نمی‌کند».

سه کشور اروپایی حاضر در توافق هسته‌یی موسوم به برجام نیز روز جمعه ۲۴بهمن ضمن ابراز نگرانی نسبت به اقدام رژیم ایران در تولید اورانیوم فلزی، رفتار رژیم را مصداق نقض تعهدات خود در چارچوب این توافق دانستند. این کشورها گفته‌اند که اقدامات رژیم ایران «گام کلیدی در مسیر تولید سلاح اتمی» است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee23deb6-fe72-4412-8088-5d2d6f24cc39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات