728 x 90

پایگاه هوایی البلد در شمال بغداد هدف دو راکت قرار گرفت

پایگاه هوایی البلد در عراق
پایگاه هوایی البلد در عراق

روز یکشنبه ۱۵فروردین دو راکت به نزدیکی پایگاه هوایی «البلد» استان صلاح‌الدین در شمال بغداد اصابت کرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی گفت این پایگاه محل استقرار شماری از نظامیان آمریکا در عراق است. با این حال خبرگزاری رویترز به‌نقل از منابع امنیتی عراقی می‌نویسد که تنها بخشی از پیمانکاران غیرنظامی آمریکا در پایگاه البلد حضور دارند.

این حمله هیچ خسارت یا تلفاتی بر جای نگذاشته است. هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. با این حال آمریکا همواره شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را مسئول حملات مشابه معرفی می‌کند.

اواخر ماه فوریه نیروی هوایی آمریکا به تلافی حمله به یک پایگاه محل استقرار سربازان آمریکایی و کشته شدن یک پیمانکار فیلیپینی و زخمی شدن چند نظامی آمریکایی، مواضع نیروهای مورد حمایت رژیم ایران در مرز عراق و سوریه را بمباران کرد. با این حال حملات ایذایی به پایگاهها و کاروانهای گشتی آمریکا در عراق گاه و بیگاه ادامه دارد.

العربیه نوشت: به گفته یک منبع امنیتی و خبرگزاری فرانسه، ۲ موشک یکشنبه ۱۵فروردین به نزدیکی پایگاه هوایی نظامی البلد که میزبان نیروهای آمریکایی در عراق است، اصابت کرده اما تلفات جانی یا مالی بر جای نگذاشتند.

هسته رسانه‌یی امنیتی عراق اعلام کرد که در ساعت ۱۲:۱۵روز یکشنبه ۱۵فروردین، دو موشک بر روی حصار بیرونی پایگاه نیروی هوایی بلد سقوط کردند، بدون این‌که خسارات جانی و مالی داشته باشد و مشخص شد که پرتاب آنها از منطقه «دوگما» در بخش عملیات دیالی بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: پایگاه نظامی هدف قرار گرفته، محل استقرار اسکادرانهایی از هواپیماهای جنگنده عراقی است».
پیش از این پنتاگون اعلام کرده بود که در پایگاه البلد، هیچ نیروی آمریکایی یا نیروهای وابسته به ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش حضور ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ae18af2-90e5-4aa9-acab-8f761253d7e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات