728 x 90

پایگاه خبری آکسیوس: ضرب‌الاجل برای پایان مذاکره هسته‌یی با رژیم

مذاکرات برجام
مذاکرات برجام

آکسیوس به‌نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا که دست اندرکار مذاکرات هسته ای وین است گفت، برای دستیابی به توافق، رژیم ایران یا باید در میز مذاکره به سرعت گفتگوها بیفزاید، یا سرعت برنامه هسته ای خود را کاهش دهد.

مقامات دولت بایدن معتقدند پیشرفت های هسته ای رژیم ایران به زودی توافق 2015 را بی اثر می کند، به همین جهت پایان ژانویه یا ابتدای فوریه را به عنوان ضرب الاجل غیررسمی برای مذاکرات تعیین کرده اند.  این مقام آمریکایی گفت، هرچند پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای حاصل شده، اما این پیشرفت "به طرز دردناکی کند و کوچک" بوده و مسائل اصلی هنوز حل نشده است.

یک دیپلمات اروپایی که در مورد این مذاکرات توجیه شده، گفت: در گام‌هایی که رژیم ایران باید در محدود کردن برنامه هسته‌ای خود بردارد و در مورد تضمین ‌هایی که رژیم ایران می‌خواهد، تا هیچ دولت آینده آمریکا از برجام خارج نشود هنوز شکاف‌هایی وجود دارد. 

یک مقام آمریکایی گفت، «ما درحالیکه به نزدیکترین فاصله برای دستیابی به یک توافق هستیم، اما همچنین در نزدیکترین فاصله با شکست مذاکراتی که تاکنون وجود داشته نیز هستیم.» (پایگاه خبری اکسیوس ۲۹دی۱۴۰۰)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ae18c0c-b592-43c3-a23a-cdfbc1670e16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات