728 x 90

پایان ثبت نام کاندیداهای سرسپرده، شدیدترین بحران در شعبده انتخاباتی رژیم ولایت فقیه

نمایش نام نویسی انتخابات رژیم
نمایش نام نویسی انتخابات رژیم

در پایان ثبت نام کاندیداهای سرسپرده به ولایت ارتجاع در آخر وقت اداری روز شنبه، شدیدترین بحران در شعبده انتخاباتی رژیم ولایت فقیه در میان تحریم گسترده مردمی آغاز شده است.

جنگ‌و جدالها بر سر قدرت و غارت در بین کاندیداها که ضمنا با تیغ حذف شورای نگهبان و مهندسی خامنه‌ای برای تحمیل رئیسی جلاد روبه‌رو هستند، از هم‌اکنون شدت پیدا کرده است.

آخوند جلاد۶۷ ابراهیم رئیسی در آخرین مهلت، اقدام به نام‌نویسی در شعبدهٔ انتخابات کرد. او در بیانیهٔ خود تشدید جنگ قدرت و بحران در رأس نظام را آشکار کرد و نوشت: پنهان کردن مسائل اصلی در زدوبندهای جناحی دردی را دوا نمی‌کند. آخوند جلاد هم‌چنین در همین نیاز شدید نظام ولایت به انقباض و سرکوب را با این جمله آشکار ساخت که: نیازمند «تحول» همه‌جانبه و نظام‌مند برای نیل به «نظام قوی» هستیم. وی با تکرار مکرر کلمهٔ «تحول که در اظهارات خامنه‌ای هم به‌جای نیاز به‌انقباض و سرکوب آمده بود، از جمله نوشت: «آمده‌ام تا دولتی تشکیل دهم بر دوش جوانان تحول خواه».

رئیسی جلاد ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۰:

آنچه ما می‌خوانیم پیگیری کنیم مسأله یک تحول هست، حقیقتاً در همه مسائل اجرایی کشور. این تحول یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که باید از اتفاق بیفتد و با حضور و نقش آفرینی عموم مردم در این تحول ما نیازمند هستیم.

رقیب جناح‌های سیاسی و رقیب این گروه و آن گروه نیستم، من رقیب ناکارآمدی هستم و در این میدان حتماً می‌دانم هم‌چنان که در دستگاه قضایی از همکاری مردم، دانشگاهها، حوزه‌ها و بخش‌های مختلف کشور بهره‌مند بودم.

باید یک مدیریت کارآمد و جهادی در این رابطه وجود داشته باشد تا شکل بگیرد مسائل و این را هم بارو دارم که بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند. باید کسانی باشند که حقیقتاً به تحول و تغییر عقیده‌مند باشند.

انشاالله دولتی مردمی و با تحول در بخشهای مختلف اجرایی انشاالله ایرانی قوی را انشاءالله خواهیم داشت. این تحول و این دولت به‌عنوان دولت مردمی انشاءالله

هم‌چنین علی لاریجانی، نیز در نمایش انتخابات ثبت نام کرد و هنگام ثبت نام با طعنه به قالیباف و رئیسی، در حالی‌که چپاول سیستماتیک و نجومی را اقتصاد می‌نامید گفت: حوزه اقتصاد نه‌پادگان است نه دادگاه.

همزمان پاسدار علی لاریجانی یک هشتگ به نام هشتگ «نه_کلید_نه_چکش» راه‌اندازی کرد.

وی گفت: قبلاً بنا نداشتم در انتخابات نامزد شوم اما پس از سخنرانی روز سه‌شنبه خامنه‌ای تصمیم گرفتم نام‌نویسی کنم. با برخی مراجع عظام تقلید درباره حضور در انتخابات صحبت کردم. (سایت خبر آنلاین رژیم ۲۵اردیبهشت)

پاسدار علی لاریجانی ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۰

به‌دلیل پیچیدگی موضوع و چند بعدی بودن اون ساده‌لوحی‌ست که فکر شود با چند اقدام نمایشی پوپولیستی مسأله قابل حل است و یا کلید جادویی برای آن وجود دارد و یا با "سوپرمن" بازی و داغ و درفش می‌توان به راه‌حلی درست رسید.

چون عده‌یی اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کردند با سوار شدن بر موج احساسات و با پناه بردن به مسیرهای انحرافی و یا فراموشی از آرمانهای امام، هزینه‌های گزافی برای زندگی مردم ایجاد کردند.

هر کسی وعده بهشت در این شرایط پیچیده کشور داده است خلاف می‌گوید باید اول آتش جهنم اختلاف و لجبازی و افراطی‌گری و کارنابلدی را خاموش کرد.

به‌دنبال نام‌نویسی پاسدار علی لاریجانی، حملات از سوی سپاه پاسداران علیه وی آغاز شد. تلگرام رسمی سپاه پاسداران نوشت: در کارنامه علی لاریجانی تصویب ۲۰دقیقه برجام در مجلس قرار داد.

پاسدار سعید محمد که خودش کاندید شده است در توئیتی نوشت: به کسانی که هویت خودشان را مدیون پادگان و دادگاه هستند به‌صراحت می‌گویم امروز آغازی بر پایان اشرافیت خانوادگی است.

آخوند نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارتجاع اعلام کرد: در چند روز آینده اسنادی از دوران ریاست مجلس لاریجانی منتشر خواهد کرد تا مردم بدانند که (او) از عاملان اصلی اقتصادی موجود است.

امیرآبادی عضو دیگر مجلس رژیم نیز خطاب به لاریجانی نوشت: شما که هر چی داری از حضور در پادگانهای پشت جبهه و مدیون دادگاههای اخوی است.

ساعتی بعد از ثبت‌نام علی لاریجانی، زاکانی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس رژیم نیز نام‌نویسی کرد و تلویحا علت حضور خود را واکنش به نام‌نویسی رئیس سابق مجلس دانست. وی گفت: تصمیم من تا دیروز نیامدن بود اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است. تمام نمادهای فساد اشرافیت سیاسی و نارکارامدی با هم به صحنه آمدند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند. پیشرفت با تصمیمات بیست دقیقه‌ای محقق نخواهد شد.

هفته‌نامه ۹دی متعلق به باند خامنه‌ای نیز در صفحه اول خود کاریکاتور بزرگی چاپ کرد و نوشت روحانی اصلی علی لاریجانی است. (هفته‌نامه ۹دی رژیم ۲۵اردیبهشت)

اسحاق جهانگیری نیز نام‌نویسی کرد و گفت: قصد ورود در انتخابات را نداشتم با توجه به نیامدن ظریف و با تشخیص رهبران اصلاح‌طلب به صحنه آمدم و آنچه را به‌عنوان معاون اول اختیارش را نداشتم اجرایی خواهم کرد. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۵اردیبهشت)

در همین حال محسن رفسنجانی که پیش از جهانگیری ثبت نام کرده بود گفت که به پس از مشورت با جهانگیری اقدام به نام‌نویسی کرده و خط مشی او همان خط مشی رفسنجانی خواهد بود.

محسن رفسنجانی ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۰: من در امر بین‌الملل سعی‌ام بر این خواهد بود که منش آیت‌الله رفسنجانی را قطعی با تجربه‌ای که در کنار ایشون داشتم دنبال بکنم. (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۵ اردیبهشت)

در آشفته بازار ولایت ارتجاع و همانند روز نام‌نویسی احمدی‌نژاد، حضور پاسدار ضرغامی رئیس سابق رادیو تلویزیون رژیم برای نام‌نویسی با کشمکش درگیری همراه بود.

او گفت: شعارم این است که من روحانی نیستم. دولت روحانی فرصت مذاکره را از ما گرفت. روحانی نه توان صحبت با داخل دارد و نه توان صحبت با دنیا. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۵اردیبهشت)

پاسدار سعید جلیلی، محمد شریعتمداری، ناصر همتی و آخوند محسن رهامی نیز اقدام به ثبت نام کردند و این در حالیست که محمدرضا عارف، صادق خرازی، علی‌اکبر صالحی و نیکزاد نایب‌رئیس مجلس رژیم با صدور بیانیه‌هایی از شرکت در شعبده انتخاباتی انصراف دادند.

آش نام‌نویسی گله‌وار مهره‌های حکومتی آن‌قدر شور شده که حتی مولاوردی معاون سابق آخوند روحانی نوشت: این روزها از صبح علی‌الطلوع این جمله مدام در ذهنم می‌چرخد که نمی‌توان مشکلات را با همان طرز فکری حل کرد که مشکل را ایجاد کرده است. کجا بودیم / بودید تا حالا؟! (تلگرام چندثانیه رژیم ۲۵اردیبهشت).

رمضان‌زاده سخنگوی دولت آخوند خاتمی نیز با طعنه نوشت: فکر می‌کنم مجبور شوند مدت ثبت‌نام برای نامزدی ریاست‌جمهوری را چند روز تمدید کنند تا نوبت نام‌نویسی به همه شیفتگان خدمت برسد! (تلگرام آخرین خبر رژیم ۲۵اردیبهشت).

با بالا گرفتن جنگ گرگها در آستانه نمایش انتخابات، روزنامهٔ حکومتی شرق ۲۵اردیبهشت نوشت: از هفته گذشته که گزارش تحقیق و تفحص شورای شهر تهران از قراردادهای شهرداری و شرکت رساتجارت و طرح سه شهید مطرح شده، تلاش‌ها برای به‌سرانجام نرسیدن یافته‌های این گزارش و پیگیریهای قضایی ادامه دارد.

کارشناس تیم تحقیق و تفحص از پرونده‌های رساتجارت در یک حساب سرانگشتی می‌گوید: اگر دارایی‌های شهرداری را که آن زمان بی‌دلیل در اختیار شرکت رساتجارت بوده، به نرخ دلار آن زمان محاسبه کنیم نزدیک به دو هزار میلیارد تومان می‌رسیده...

کارشناس شورای شهر تهران افزود: ۲۸۰ ملک به بسیج واگذار شده بود... ما رفتیم از چند ملک بازدید کردیم و آنجا مشخص شد برخی از املاک خارج از کاربری بود و کارگروهی را در دو سال۹۸ و ۹۹ تشکیل دادیم که تعداد این املاک ۲۰۴ ملک بود که شامل ۲۸۰ واحد می‌شود. متراژ آنها ۲۸۰هزار متر مربع است که به ارزش روز آن بیش از ۱۰، ۱۲هزار میلیارد تومان است.

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت با عنوان: انتخابات ریاست جمهوری؛ پرعرضه اما کم تقاضا به کسادی این نمایش اعتراف کرد و نوشت: واقعیت این است که شهروندان ایرانی با توجه به مجموعه شرایط سیاست داخلی و خارجی و نیز بررسی روندها و فرآیندهای اقتصاد ایران در سطح کلان و نیز بررسی سفره خود در پویش زمان به این نتیجه رسیده‌اند که دولتهای ایران از دوره جنگ به این طرف با ناکارآمدی اداره شده‌اند. به این ترتیب بوده و هست که شهروندان ایرانی دست‌کم تا این جای کار درباره حضور جدی در انتخابات تردید دارند. با این همه و با وجودی که کساد و رکود مشتری برای رئیس‌جمهور تازه در بازار سیاست به‌دلیل این‌که هیچ‌کدام از رؤسای‌جمهوری کالای به درد بخوری عرضه نکرده‌اند اما عرضه رئیس‌جمهور با رونق عرضه‌کنندگان به‌ویژه عرضه‌کنندگان دست دوم روبه‌رو است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2089acc-c92e-4c06-873f-29dd7dd2937a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات