728 x 90

پاسداران در مرز جاسک دو جوان بلوچ را به‌قتل رساندند

یکی از برادران بلوچ که در آتش سوختند
یکی از برادران بلوچ که در آتش سوختند

دوتن از هموطنان بلوچ روز یکشنبه ۸مهرماه در اثر شلیک مستقیم در جاسک به‌قتل رسیدند.

بر اساس گزارشات رسیده مأموران اداره اطلاعات رژیم در جاسک به سمت خودروی سواری پژو که حامل دو گالن ۷۰لیتری بنزین بوده آتش گشوده که منجر به آتش گرفتن خودرو گردیده و دو برادر به‌نامهای سلطان سینگله ۱۸ساله و مروان سینگله ۱۲اهل زرآباد طعمه حریق شده و جان سپردند.

بر اساس گزارش شاهدان عینی از صحنه: “راننده خودرو از ترس مصادره و جریمه ۲گالن بنزین فرار کرد و سر پیچ خطرناک مأموران به طرف خودرو آتش گشوده و خودرو منحرف شده و چپ کرده است”.

یکی از شاهدان افزود: “مأموران با دیدن صحنه چپ و آتش گرفتن خودرو فوراً صحنه را ترک کردند”.

لازم به یادآوری است که سالانه دهها نفر از شهروندان بلوچ در اثر تیراندازی مأموران رژیم ایران به‌خاطر چند گالن سوخت جان خود را از دست می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید

قتل دو جوان بلوچ به دست مأموران جنایتکار انتظامی

دو جوان بلوچ صبح روز جمعه ۴خرداد ۹۷ توسط مأموران جنایتکار نیروی انتظامی به‌قتل رسیدند

این دو جوان رامین گرگیج ۲۶ساله و راشد بلوچ ۲۵ساله بودند.

به گفته یک شاهد صحنه مأموران پاسگاه کرتی در محدوده روستای کاشی لیردف به سمت خودرو گازوییل سنگ پرتاب کردند، سنگ به‌سر راننده خورد و مغزش متلاشی شد و ماشین چپ کرد و خودش و کمک راننده هر دو کشته شدند. کمک راننده به نام راشد بلوچ به‌شدت مجروح شد و در مسیر بیمارستان فوت کرد.

یکی دیگر از شاهدان صحنه گفت:‌ مأموران وقتی دیدند ماشین چپ کرد فرار کردند. ما جهت اعتراض با پنج خودرو در مقابل پاسگاه تجمع کردیم اما به چشم های ما اسپری زدند و ما را پراکنده کردند.

روستای کاشی لیردف در شرق استان هرمزگان از توابع جاسک و ساکنان آن از هموطنان بلوچ هستند.

بنا‌ به خبر دیگری صبح روز چهارشنبه ۲خرداد۹۷مأموران سرکوبگر انتظامی سراوان به سمت یک خودرو حامل ۴کارتن انبه آتش گشودند که در اثر تیراندازی مستقیم مأموران خودرو واژگون و یکی از سرنشینان زخمی شده و به بخش فوریتهای پزشکی منتقل شد.

بر اساس فیلمی که در همین زمینه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد خودرو بار انبه دارای برگه بارگیری از میدان تره‌بار شهرداری سراوان بود.

مأموران جنایتکار پس از تیراندازی محل حادثه را ترک کرده و به فرد مجروح و خودرو واژگون شده کمک نکردند.

 


جنایات مستمر پاسداران علیه هموطنان بلوچ

مأموران جنایتکار نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۷به سمت یک جوان هموطن بلوچ که گازوییل حمل می‌کرد، شلیک کرده و وی را به‌قتل رساندند

وی که گل احمد براهویی نام داشت روز یکشنبه در جاده خاش – سراوان در حالیکه فقط حامل بار گازوییل برای درآوردن لقمه نانی برای خانواده‌اش بود، توسط مأموران جنایتکار نیروی انتظامی به‌قتل رسید.

مأموران انتظامی یک جوان بلوچ به‌نام کریم سالارزهی را در شهر سراوان، با شلیک گلوله به‌قتل رساندند. این جنایت در شب پنجشنبه ۲۴دی ۹۶ صورت گرفت.

همچنین مأموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم آخوندی در استان سیستان و بلوچستان بامداد روز جمعه ۲۵دی به مدرسه تعلیم الهدی در شهر سرباز یورش بردند و با شکستن قفل‌های این مدرسه به بازرسی آن پرداختند.

ظاهر شه بخش فرزند حبیب ۳۵ساله صبح چهارشنبه ۶آبان ۹۶ به ظن حمل چند طاقه پارچه قاچاق توسط مأموران جنایتکار انتظامی در اثر شلیک مستقیم به‌قتل رسید.

یکی از بستگان این جوان بلوچ که ساکن روستای قلعه بید از توابع بخش کورین زاهدان بود گفت: ما به پاسگاه قلعه بید شکایت کردیم اما آنها می‌گویند: ’کار ما نبوده و احتمالاً نیروهای مرصاد یا مواد مخدر بودند و جزئیات بیشتری به ما ندادند.

یادآوری می‌شود غارت و چپاول و ویرانگری بی‌حد و حصر رژیم آخوندی که باعث فقر و فلاکت بسیاری از جوانان بلوچ شده است سبب می‌شود این افراد سوخت و سایر کالاها را از منطقه آزاد چابهار بدون داشتن برگه ترخیص خارج کرده و به شهرهایی چون زاهدان، ایرانشهر و سراوان منتقل کنند و در ازای حمل بار مبالغی اندک دریافت کنند اما تا کنون بسیاری از این افراد در اثر تعقیب و گریز و تیراندازی مأموران انتظامی و امنیتی رژیم به‌خاطر چند طاقه پارچه یا چند کارت لوازم آرایشی و یا مواد خوراکی کشته و زخمی شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5f9ffca-666f-4524-8549-6d5cdf25b348"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات