728 x 90

پاسدار لاریجانی و سرکوب قیام ۹۸

پاسدار لاریجانی
پاسدار لاریجانی

پاسدار لاریجانی بعد از ثبت نام در سیرک انتخابات، مدعی شد که به‌دنبال راه‌حلی به غیر از دادگاه و پادگان است و بعد هم با هشتگ نه کلید نه چکش، ژست مدارا به خود گرفت. این پاسدار جانی تصور می‌کند که مردم ایران، حمایت وقیحانه او از سرکوب اعتراضات مردمی را فراموش کرده‌اند.

این همان لاریجانی است که در تیر ۹۷ از ترس قیام به مزدوران رژیم هشدار امنیتی می‌داد و خواستار تمرکز روی سرکوب بود:

پاسدار علی لاریجانی: «هم بخشهای قوای مختلف باید همگراتر باشند. رفتار صمیمانه تری داشته باشند و طبیبانه برخورد بکنند با مسائل و هم هوشیاری در بخشهای امنیتی کشور نیاز هست. اشتباه نکنید، روی موضوعات متفرق برید، مگر نیروهاتون چقدر هست. باید متمرکز بشید روی این مسایلی که دشن می‌خواد آشفته سازی بکنه. بخشهای امنیتی ما سوابق بسیار درخشانی دارن در این‌گونه مبارزات، باید نیروهاشون رو بکار بگیرن».

این همان لاریجانی است که بعد از کشتار ۱۵۰۰تن از مردم ایران در قیام آبان به صحنه آمد و برای فرمان خونین خامنه‌ای این‌طور ماله کشید:

پاسدار علی لاریجانی: «به نظر م می‌آید آن چیزی که رهبری معظم فرمودند در درس خارج فقه خودشان کاملاً همین بود که حق بود. یعنی این مسأله در جلسه سران مطرح شد و ایشان هم حمایت فرمودند، حالا حواشی یک چیزهایی مطرح می‌کنند بحث دیگری است ولی حق همین است.

مشکل آنجاست که این تبدیل می‌شود به یک نوع رفتار خشونت‌آمیز، استفاده از سلاح سرد، سلاح گرم و یکی از این شهرها گفته بودند تیربار هم استفاده کردند. این اشکال است. این معلوم است که دو صنف هست یکی معترضان هستند که حتماً باید حرف آنها را شنید و سنجید و راه‌حل برای آن پیدا کرد، یکی این‌که یک عده از این بلوا می‌خواستند یک چیز دیگری را دنبال کنند که این همان نکته‌یی بود که آقا فرمودند صفها جدا بشود».

علی لاریجانی در تمام سالهای سیاه حاکمیت آخوندی یا به‌عنوان یکی از سرکردگان سپاه، به‌طور مستقیم در کشتار مردم ایران و تروریسم نقش داشته یا با نقاب فرهنگی دست‌اندرکار شکستن قلمها و بریدن زبانها بوده است. مردم ستمدیده ایران، خانواده‌های داغدار شهیدان قیام و کانون‌های شورشی نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30575214-4a47-496c-a189-f7a1e950a37c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات