728 x 90

پاسدار ذوالقدر: عملیات نیروی قدس مستقیماً تحت فرماندهی خامنه‌ای اداره می‌شود

پاسدار ذوالقدر
پاسدار ذوالقدر

پاسدار ذوالقدر از معاونان دژخیم رئیسی در قضاییه جلادان روز سه‌شنبه ۹دی گفت: «عملیات نیروی قدس در اختیار سپاه نیست، عملیات در واقع مستقیماً تحت فرماندهی خامنه‌ای اداره می‌شود، از ابتدا هم به همین ترتیب بود».

پاسدار ذوالقدر ۹دی۹۹: «در سال۱۳۶۸ با فرماندهی مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و با پیشنهاد سپاه، نیروی جدیدی به نام نیروی قدس ایجاد شد.

البته باید عرض کنم که رابطه نیروی قدس با سپاه ما یک تعبیری داریم توی ادبیات نظامی فرماندهی هر چند جزیی از سپاه هست، یکی از نیروهای پنجگانه سپاه به حساب می‌آید، یعنی در کنار نیروی زمینی هوایی دریایی و نیروی مقاومت که بعداً به سازمان بسیج عنوانش تغییر پیدا کرد، به‌عنوان سازمان بسیج ولی هویت مستقل یک نیرو را دارد. نیروی قدس نیروی پنجم سپاه هست به یک معنا، ولی رابطه سپاه با این نیرو رابطه فرماندهی کامل نیست، فرماندهی منهای عملیاتی‌ست، یعنی سپاه مسئولیت پشتیبانی از این نیرو را دارد. بله جزء سپاه هست، وابسته به سپاه هست، ولی عملیات این نیرو در اختیار سپاه نیست، عملیات در واقع مستقیماً تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا اداره می‌شود از ابتدا هم به همین ترتیب بود هنوز هم این روال ادامه دارد». (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس - تسنیم ۹دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92244653-cc96-4e1a-93d0-1c576c0a501d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات