728 x 90

پاسدار جلالی ـ ناتوانی درهدایت شبکه های اجتماعی میتواند موجب آشوب شود

پاسدار جلالی
پاسدار جلالی

پاسدار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل رژیم با نگرانی گفت: هنوز نتوانسته‌ایم «بیگ دیتا» های تلگرام را در داخل کشور حذف کنیم. دشمنان می‌توانند از اطلاعات موجود این داده‌ها استفاده کنند.

 

اعتراف به نقش تاثیر‌گذار مجاهدین در قیامهای اخیر

پاسدار غلامرضا جلالی به نقش تاثیر‌گذار مجاهدین در قیام های اخیر با استفاده از واژه « ایجاد التهاب از طریق فضای مجازی» اشاره کرد و گفت: آمریکاییها منافقین را پایه اقدامات خود قرارداده و همه مخالفان و ضد انقلاب را مجبور به همکاری با خود کرده‌اند. بدنه منافقین هم که از عراق خارج شده به عربستان سعودی رفته‌اند و نیروها و تجهیزات‌شان در آلبانی است و ارتباط نزدیکی با آمریکاییها دارند. در سایبر ما با مفهوم "ضد انقلاب فارسی زبان" روبه‌رو هستیم که محتوای فارسی تولید می‌کنند در حالی که در داخل کشور حضور ندارند اما موجب التهاب در جامعه می‌شوند.

 

 

اعتراف به شکست اقدامات رژیم در جنگ سایبری

سرکرده سازمان پدافند غیرعامل رژیم گفت: ما هنوز نتوانسته ایم« بیگ دیتاهای» تلگرام را در داخل کشور حذف کنیم و دشمنان می‌توانند از اطلاعات موجود این داده‌ها استفاده کنند که این اطلاعات تسلطی به دشمن می‌دهد تا مسائل جامعه ما را بهتر از ما رصد کنند. جلالی شرایط کنونی رژیم را کشوری در آستانه ورود به جنگ بررسی کرد و گفت: عمده کار و فعالیت پدافند غیرعامل... یعنی زمانی که وارد جنگ نشده... کار پدافند، آماده‌سازی کشور برای شرایط تهدید و جنگ است...

 

سال ۹۷ و اعتراف به نارضایتی‌های عمومی و قیامها

پاسدار غلامرضا جلالی با اشاره با بحرانهای اقتصادی رژیم که منجر به اعتراضات اجتماعی در سال جاری شده است گفت: بر اساس برآوردهایی که در سال گذشته داشتیم، احتمال می‌دادیم در سال جاری یعنی سال ۹۷ با یک سری مشکلات از قبیل ارز و اقتصاد روبه‌رو شویم که این مشخص می‌کند رفتار دشمنان برای ما قابل پیش‌بینی بوده است، پس باید سناریو های مختلفی که دشمن می‌تواند علیه کشور ما به‌ کار گیرد را بررسی کنیم و برای آن راه‌کار مقابله انتخاب کنیم.

 

اعتراف به ناتوانی رژیم در فیلترینگ و تاثیر کانونها برای سمت دهی قیام‌ها

پاسدار جلالی تلویحا به سازمان‌یافتگی اعتراضات اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سایبر هم‌چنین ساختاری پیش‌بینی شده و ما در این حوزه با مفهوم "ضد انقلاب فارسی زبان" روبه‌رو هستیم که محتوای فارسی تولید می‌کنند در حالی که در داخل کشور حضور ندارند اما موجب التهاب در جامعه می‌شوند. یکی از دوستان می‌گفت بر اساس بررسی‌ها، مشخص شده گروه‌های مختلف برای موضعگیری و جهت‌گیری در صفحات مسئولان شکل گرفته تا بازخوردهای غیرواقعی را به آنها منعکس کنند.

 

ترس از بدتر شدن اوضاع اجتماعی

سرکرده پدافند غیرعامل رژیم در ادامه گفت: ما با یک جنگ اقتصادی با مشخصات ویژه روبه‌رو هستیم تا در مدت یک سال یا کمی بیشتر اثرات خود را بگذارد که از زمان پیش‌بینی شده آنها حدود دو ماه گذشته است. پس باید یک برنامه مقاومت در برابر سناریو های آنها داشته باشیم.

دشمن می‌خواهد در حوزه ارز تلاطم ایجاد کرده و با روشهای مختلف ارز را از کشور خارج کند و با شبکه‌های اجتماعی بر التهاب موجود در این خصوص بیفزاید. می‌خواهند با جو روانی، مردم را به سمت تهیه مازاد نیاز کالای اساسی ببرند تا در این حوزه کمبود‌هایی ایجاد و موجب التهاب شوند،... آنها می‌خواهند مردم احساس کمبود کنند.

 

اعتراف به نقش مهم و تاثیر‌گذار سایبری در تحولات آینده

شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی که به آن حوزه سایبر مردمی گفته می‌شود بحث دیگری است که دشمن می‌تواند از آن بهره ببرد ... در فضای مجازی با چند مقوله روبه‌رو هستیم. اطلاعات حجیم مردم است که یک داده عظیم می‌تواند در ابرهای پشتیبانی آنها در خارج از کشور مانند تلگرام ایجاد کنند. این اطلاعات می‌تواند مورد استفاده دشمنان برای تحریک مردم قرار گیرد.

هدایت افکار عمومی ناشی از شبکه‌های اجتماعی یک امر ضروری است که اگر نتوانیم این هدایت را به درستی انجام دهیم، می‌تواند موجب آشوب میان مردم و جامعه شود.

 

مطالب مرتبط:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a0780c0-bbde-4a14-9a5c-08a50bd302b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات