728 x 90

پاسدار جعفری سرکرده سپاه: وضعیت درونی سپاه یکی از دغدغه‌های رهبری است

پاسدار جعفری
پاسدار جعفری

پاسدار جعفری سرکرده سپاه در مراسم تودیع با آخوند سعیدی که از نمایندگی خامنه‌ای در سپاه کنار گذاشته شده است؛ به وضعیت درهم‌ریخته درونی سپاه اذعان کرد و گفت: « وضعیت درونی سپاه یکی از دغدغه‌های رهبری است».

سرکرده پاسداران اذعان کرد بارها به‌خاطر وضعیت درونی سپاه از جمله اختلافش با آخوند سعیدی از جانب خامنه‌ای مورد سؤال قرار گرفته است و گفت: «در دوره گذشته بارها محضر حضرت آقا عرض کردم که کمال هماهنگی را با حاج آقای سعیدی داریم و از نظر دیدگاه - چه مسایل سیاسی و مدیریتی و فرهنگی و سازمانی- هم عقیده‌ایم».

 گفته می‌شود اختلاف جعفری با آخوند سعیدی یکی از دلائل کنار گذاشتن سعیدی از نمایندگی خامنه‌ای در سپاه و جایگزینش با آخوند عبدالله صادقی است.  پاسدار جعفری در مراسم تودیع با آخوند سعیدی از این جابه‌جایی استقبال کرد  و گفت:  امیدواریم با این تحول مدیریتی که سرآغاز برنامه‌های جدید است، بتوانیم برنامه‌های گذشته را با قدرت و عمق‌بخشی بیشتر ادامه دهیم.

جعفری در  تلاش برای مقابله با روحیه باختگی در سپاه گفت: «قدرت و صلابت سپاه در عرصه‌های مختلف مدیون روحیه معنوی در کنار تجهیزات است».

اشاره به «قدرت» و «روحیه معنوی» در مقابل «تجهیزات» اشاره دیگری به مخالفت با آخوند سعیدی است. آخوند سعیدی در آذرماه گذشته گفته بود روحیه سپاه باید با افزایش  توان موشکی رژیم تقویت شود.

آخوند سعیدی که طی ماههای اخیر به‌خاطر حمایت همه‌جانبه خود از احمدی‌نژاد در هنگام ریاست او زیر حمله بوده است در آذر ماه گذشته در جمع فرماندهان ارشد سپاه از احمدی‌نژاد تبری جسته بود و خطاب به منتقدان خود گفته بود: «آنها که تا مادامی که احمدی‌نژاد در مسیر درست بود از او حمایت کردند و وقتی منحرف شد از او تبری جستند شایسته تقدیرند نه نکوهش».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c262969-ff7f-43f5-b77a-36f32a42a7e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات