728 x 90

پاسخ وزارت‌خارجه آمریکا به خامنه‌ای: قرار نیست جواب هر کسی را بدهیم، در برابر رفتار بد رژیم ایران می‌ایستیم

هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در پاسخ به سخنان روز دوشنبه خامنه‌ای که گفت هیچ مذاکره‌یی با آمریکا نخواهیم داشت تأکید کرد: ما به هر چیزی که کسی بگوید پاسخ نمی‌دهیم. مواضع ما در قبال رژیم ایران روشن است. ما در مقابل رفتار بدخواهانه این رژیم با قاطعیت ایستاده‌ایم.

 

سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۴ اوت ۲۰۱۸ ـ ۲۳مرداد۹۷

خبرنگار: خامنه‌ای گفته است که هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نخواهد بود در کل وی مذاکره با ایالات متحده را ممنوع کرده است. با توجه به این‌که دولت باز بودن خود نسبت به گفتگوها در مورد همه موضوعات را ابراز کرده است، آیا شما این را به‌عنوان پاسخ رژیم ایران به این پیشنهاد در نظر می‌گیرید؟

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: ما این پاسخ را شنیدیم. بله ما موضعگیری را شنیدیم و دیدیم و ما به هر چیزی که هر مقام دولت از سراسر جهان می‌گوید پاسخ نمی‌دهیم. ما در سیاستمان در قبال ایران خیلی روشن بوده‌ایم و نگرانی مستمرمان را در رابطه با رفتار بد رژیم ایران در سراسر جهان ابراز کرده‌ایم. ما تنها کشوری نیستیم که از این رفتار آسیب دیده است، بسیاری کشورهای دیگر هم هستند. ما در سیاستمان برای مقابله با رژیم ایران و علیه فعالیتهای شرورانه آن هم‌چنان ثابت قدم هستیم.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: شما نگرانیهای ما در رابطه با ایران و تجارت با رژیم ایران را می‌دانید. ما به حسابرسی از کشورها در مورد هر نقض تحریمی ادامه می‌دهیم.

 

خامنه‌ای:‌ با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

خامنه‌ای روز دوشنبه۲۲مرداد۹۷ بعد از هفته‌ها سکوت که به‌خصوص در جریان قیام مرداد ماه چشمگیر بود، در صحنه ظاهر شد. وی طی یک سخنرانی برای جمعی از نیروهای رژیم که تلویزیون حکومتی آنها را اقشار مختلف مردم می‌نامید درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

 

از جمله درباره مذاکرات برجام، برای اولین بار گفت: «در موضوع مذاکرات بنده اشتباه کردم و به اصرار آقایان اجازه تجربه را دادم که البته از خطوط قرمز معین‌شده هم عبور کردند».

 

این قسمت را که خبرگزاری رژیم پخش کرده بود، پس از مدت کوتاهی در رسانه‌های رژیم حذف شد و تلویزیون رژیم هم آن را از حرف‌های خامنه‌ای سانسور کرد.

 

اما در مورد مذاکره با آمریکا که آن را در حال حاضر ممنوع اعلام کرد؛ حرفی است که بی‌تردید موجب جر و بحث و دعواهای آینده در رژیم خواهد شد.

 

در زمینه مذاکره با آمریکا خامنه‌ای گفت: «دو موضوع غیر از تحریم را هم مطرح می‌کنند. یکی مسأله جنگ را، یکی مسأله مذاکره را. جنگ را البته صریحاً نمی‌گویند می‌جنگیم اما به خیال خودشان با اشاره و با کنایه و با این حرفها، می‌خواهند بگویند که خلاصه ممکن است جنگ راه بیفتد... به‌طور خلاصه در دو کلمه به ملت ایران بگویم جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد».

 

شروط آمریکا برای مذاکره با رژیم ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه روز ۳۱ اردیبهشت ۹۷ اعلام کرد: واشنگتن حاضر است در صورت تغییر رفتار تهران مذاکره کند و ۱۲شرط هم ارائه داد.


۱۲ماده استراتژی جدید آمریکا که توسط مایک پمپئو اعلام شد

وزیر امور خارجه آمریکا ۳۱ اردیبهشت۹۷ اعلام کرد:‌ هر توافق تازه‌یی با ایران باید دارای این شرایط باشد:

١. ایران باید همه جنبه‌های نظامی فعالیت‌های هسته‌یی قبلی‌اش را به آژانس اتمی اعلام کند.

٢. ایران باید غنی‌سازی را به‌طور کامل قطع کند و هیچ‌وقت دنبال بازپردازی پلوتونیم نرود. این شامل بستن رآکتور آب سنگین هم هست.

۳. ایران باید دسترسی بی‌قید و شرط بدهد به بازرسان آژانس اتمی به همه پایگاهها در همه نقاط کشور بدهد.

۴. ایران باید توسعه برنامه موشکی بالستیک و پرتاب موشکهایی که قابلیت حمل سلاح هسته‌یی دارند را متوقف کند.

۵. ایران باید همه شهروندان آمریکا و همین‌طور شهروندان دیگر کشورهای هم‌پیمان ما را آزاد کند.

۶. ایران باید حمایت از "گروه‌های تروریستی" را متوقف کند، از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی.

٧. ایران باید استقلال عراق را به‌رسمیت بشناسد و اجازه دهد شبه‌نظامیان شیعه عراق خلع‌ سلاح شوند.

٨. ایران باید حمایت از حوثی‌های یمن را متوقف کند.

٩. ایران باید همه نیروهای تحت‌امرش را از سوریه عقب بکشد.

١٠. ایران باید حمایت از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی را در افغانستان پایان دهد.

١١. ایران باید به حمایت نیروی قدس سپاه از گروه‌های تروریستی و هم‌پیمانان شبه‌نظامی‌اش پایان دهد.

١٢. ایران باید به تهدید همسایگانش که بیشترشان هم‌پیمان آمریکا هستند پایان دهد. از جمله تهدید ویران‌کردن اسراییل و پرتاب موشک به عربستان و امارات

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51dd952f-790b-4b7d-be45-9022dc7c192e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات