728 x 90

پاسخ مردم به فتوای خامنه‌ای

پاسخ مردم به فتوای خامنه‌ای
پاسخ مردم به فتوای خامنه‌ای

طی سالیان اخیر، جشن ملی چهارشنبه‌سوری به‌دلیل فراخوانهای سازمان مجاهدین خلق ایران به یک کارزار ملی تبدیل شده است. این کارزار در شرایط انفجاری ایران، فرصتی برای قیام و اعتراض است. به‌خصوص که در ماههای اخیر فعالیت‌ کانون‌های شورشی چندین برابر شده و به کیفیت نوینی بالغ گردیده‌ است. این کانون‌ها اکنون به‌طور مستقیم مراکز سرکوب و همچنین بنرها و تصاویر خامنه‌ای را هدف گرفته‌اند. آتش زدن این نمادهای اختناق، جرأت و جسارت جدیدی را در بین مردم زنده می‌کند و به آنها روحیه و امید و شادمانی می‌دهد. به عبارت دیگر خصلت ضداختناق دارد. بنابراین چهارشنبه‌سوری امسال برای حکومت خطرناک‌تر از هر سال دیگری شده بود.

به‌رغم تمهیدات سرکوبگرانه، جوانان با نادیده گرفتن تهدیدهای رژیم آخوندی، جشن ملی چهارشنبه‌سوری را با تجمع و انفجار ترقه و نارنجکهای دست‌ساز برگزار کردند.

اولین پیام برگزاری این جشن ملی به‌رغم تهدیدها و موعظه‌ها و حتی فتواهای آیت الشیطانها و تعهدگرفتن در سر کلاس‌ها جهت شرکت نکردن دانش‌آموزان در این جشن، ناکارآمد بودن رعب آفرینی‌های رژیم بود به‌نحوی‌ که هیچکس به ممنوعیتهای رژیم وقعی نگذاشت.

در این بین کانون‌های شورشی با اقدامات جسورانه و خستگی‌ناپذیر خود منبع الهام بخشی برای دیگر جوانان شدند.به‌عنوان نمونه به چند مورد از پراتیک‌های این کانون‌ها در مراسم چهارشنبه‌سوری ۹۷در شهرهای میهن اشاره‌یی می‌شود. طبعاً مشروح خبرهای آنها را در سایتهای مقاومت می‌توان بیشتر و دقیقتر یافت.

جشن چهارشنبه‌سوری - سمنان و مشهد - با شعار مرگ بر خامنه‌ای درود بر رجوی

جشن ملی چهارشنبه‌سوری در بندر ماهشهر - تو دیکتاتور من آرش آتش جواب آتش

آتش بازی چهارشنبه‌سوری در قرچک ورامین

پراتیک کانون شورشی ۲۲سمنان
پراتیک کانون شورشی صبا از دزفول

پراتیک چهارشنبه‌سوری از بجنورد - با شعار مرگ بر دیکتاتور

پراتیک چهارشنبه‌سوری تهران - مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر ولایت فقیه، مرگ بر دیکتاتور -

پراتیک چهارشنبه‌سوری رشت میدان شهرداری.تلاش نیروهای سرکوبگر برای متفرق کردن مردم بی‌ثمر ماند.

پراتیک چهارشنبه‌سوری تبریز. جشن ملی چهارشنبه‌سوری وبا انفجار ترقه‌ها در بارش برف و بوران شدید.

پراتیک چهارشنبه سوری سمنان و مشهد. خبرنگار سیمای آزادی سمنان مشهد

پراتیک چهارشنبه‌سوری شیراز - کانون شورشی ۴۴۴

پراتیک چهارشنبه‌سوری جوانرود

پراتیک چهارشنبه‌سوری تهران قلعه حسن خان.

پراتیک چهارشنبه‌سوری اصفهان.

پراتیک چهارشنبه‌سوری خرم‌آباد.

پراتیک چهارشنبه‌سوری و جشن ملی در کرمانشاه.

پراتیک چهارشنبه‌سوری در دیواندره در استان کردستان. مردم برای برپایی جشن ملی چهارشنبه‌سوری به خیابان‌ها ریختند. پاسداران برای متفرق کردن مردم اقدام به شلیک هوایی کردند.

پراتیک چهارشنبه‌سوری مشکین شهر با تجمع و انفجار ترقه و نارنجکهای دست‌ساز برگزار شد.

به‌رغم تدابیر گسترده سرکوبگرانه، مردم و جوانان در شهرهای مختلف کشور، مراسم چهارشنبه‌سوری را به اعتراض علیه رژیم آخوندی تبدیل کردند.

این حرکتها در حالی صورت گرفت که خامنه‌ای در وحشت از حرکات اعتراضی مردم، روز سه‌شنبه بعد ازظهر با عجله و دستپاچگی با بازنشر فتوای نم‌کشیده و قدیمی خودش در یک حرکت مسخره اعلام کرد: "چهارشنبه‌سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و اگر مستلزم ضرر و فساد یا موجب ترویج اعتقادات باطل باشد، جایز نیست". علاوه بر این دژخیمان قضایی رژیم آخوندی در شهرهای مختلف هشدار داده بودند که با "متخلفان" با شدت عمل برخورد خواهد شد. اما آنچه که اتفاق افتاد تماماً حاکی از ریشخند مردم به خامنه‌ای و زیرپا گذاشتن فتوای مضحک او بود و الحق که مردم برای لگدمال کردن فتوای خامنه‌ای سنگ‌تمام گذاشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21ddf779-825f-41aa-a3cd-93bd93a136bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات