728 x 90

پاسخ ساختاری با روح و ریح اعدام

تظاهرات ایرانیان آزاده علیه اعدام
تظاهرات ایرانیان آزاده علیه اعدام

هر روز و هفته‌یی که می‌گذرد، اهداف دولت و قوه قضاییهٔ حزب‌اللهی تحت‌امر خامنه‌ای در زمینه‌های سرکوب، اعدام و انقباض داخلی و بین‌المللی بیشتر نمایان می‌شود. در دو ماهی که از سر کار آمدن دولت جلاد ۶۷ می‌گذرد، شاهد شتاب اعدام و تناوب فزایندهٔ آن از اواخر شهریور تاکنون هستیم.

هفتهٔ گذشته پاسدار ضرغامی از چشم‌انداز نابود کردن مقبرهٔ کوروش خبر داد که با انعکاس میلیونی و هشدارهای آن علیه دورخیز و زمینه‌چنینیِ رژیم آخوندی، عناصر مربوطهٔ رژیم فعلاً سکوت اختیار کرده‌اند.

در زمینهٔ خارجی شاهدیم که سندان سیاست پولشویی تروریستی رژیم زیر پتک اف.ای.تی. اف بیش‌از‌پیش گرفتار آمده است. در همین زمینه گزارشات دربارهٔ مواضع متعدد آمریکاییان و اروپاییان پیرامون برجام، از بی‌فرجامی برجام و بن‌بست رژیم آخوندی در ادامهٔ مذاکرات خبر می‌دهند.

به موازات چنین وضعیتی، شاهد بالا‌گرفتن اعتراضات فزاینده و بیش‌از‌پیش اقشار مختلف ــ به‌طور خاص فرهنگیان و معلمان و کارگران ــ هستیم.

این داده‌ها توجه می‌دهند که با رفتن دولت روحانی و گماشته شدن دولت رئیسی، اوضاع درون و بیرون رژیم بسته‌تر و منزوی‌تر می‌شود. همین داده‌ها از گسترش و کیفیت اعتراضات به‌مثابه تابلوهایی از پتانسیل جوشان خروش و قیام در تقدیر سخن می‌گویند.

این داده‌ها که به‌دلیل خصلت مهار نشدنی و خاموشی‌ناپذیری‌شان، هر روز با ظهور بحرانی جدید به تعداد و تنوع‌شان افزوده می‌شود، روی میز خامنه‌ای و مجلس و دولت حزب‌اللهیِ دست‌نشانده‌اش تلنبار شده‌اند.

موقعیت کنونی رژیم با مختصاتی که برشمرده شد، گویای قفل بودن خامنه‌ای و ارگانهای دست‌نشانده‌اش است. همین موقعیت در یک رابطهٔ دیالکتیکی از مختصات جامعه سخن می‌گوید. جامعهٔی که کارش را با کابینهٔ گماشتهٔ خامنه‌ای با زبان تحریم قاطع در نمایش خرداد ۱۴۰۰ شروع کرد. از آن پس، یک هفته هم نبوده است که شهرهای ایران در اعتراض، فغان، دادخواهی، افشاگری و روشنگری نبوده باشند.

رژیم آخوندی در مواجهه با چنین وضعیتی، هیچ پاسخی جز توسل به روح و ریح نظام یعنی شتاب دادن به اعدام نداشته است.

طبق گزارش سالانه عفوبین‌الملل ایران آخوندزده هم‌چنان از نظر تعداد اعدام رتبه دوم و به نسبت جمعیت، رتبه اول اعدام را در جهان دارد‍!.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در امور ایران در گزارش سالانه خود به دبیرکل ملل متحد اعلام کرد: «... دولت (ایران) هم‌چنان یکی از بالاترین نرخ‌های اجرای مجازات اعدام را در سطح جهانی حفظ می‌کند… گزارشهای سیستماتیک استفاده از شکنجه برای اخذ اعترافات اجباری در پرونده‌های مجازات اعدام و هم‌چنین اجرای نامتناسب مجازات اعدام علیه اقلیتها نیز نگران‌کننده است» (سایت اسناد سازمان ملل ـ ۲۷ژوئن ۲۰۲۱).

هر چند به‌دلیل اجرای مخفیانه اعدام‌ها، از اعدامهای صورت گرفته در زندانهای رژیم آخوندی آمار دقیقی در دست نیست ولی؛ بر اساس گزارش از خانواده زندانیان در زندانهای کشور از اکتبر سال۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱ دست‌کم ۳۱۴ اعدام در زندانهای مختلف ایران اجرا شده است. از میان اعدام شدگان اسامی ۱۳ زندانی سیاسی به چشم می‌خورد.

آمار اعدام‌های اجرا شده به این ترتیب است:

تعداد مردان اعدام شده به اتهام جرایم عادی ـ اجتماعی... : ۲۸۳نفر

تعداد زنان اعدام شده به اتهام جرایم اجتماعی: ۱۲نفر

تعداد کودک ـ مجرم اعدام شده: ۶نفر

تعداد زندانیان سیاسی اعدام شده: ۱۳نفر

هم‌چنین در خبرهای اعدام در صفحه ویژهٔ سایت «هرانا» آمده است:

ـ اعدام ۳ زندانی در روز چهارشنبه ۱۷شهریور ۱۴۰۰ در رجایی‌شهر و در همین روز اعدام یک زندانی در زندان یاسوج.

ـ روز پنجشنبه ۸مهر ۱۴۰۰، یک زندانی در زندان مرکزی کرمانشاه اعدام شد.

ـ روز سه‌شنبه ۲۷ مهر۱۴۰۰، دو برادر در زندان سپیدار اهواز اعدام شدند. مادر داغدیدهٔ این دو برادر بر اثر ضربه و شوک روحی و فشار عصبی، دچار سکته قلبی شد و جان باخت.

ـ روز پنجشنبه ۲۹مهر ۱۴۰۰، یک زندانی در زندان زاهدان اعدام شد.

شبکهٔ حقوق‌بشر کردستان گزارش می‌دهد که بامداد سه‌شنبه ۳۰شهریور، «یک زندانی اهل ارومیه به نام ارشد جودت ربط (جودتیان) در زندان مرکزی زنجان اعدام شد. وی ۵۲ساله، پدر ۳ فرزند و اهل روستای ششمال ارومیه بود».

حدود یک ماه پیش شاهین ناصری که شاهد شکنجه شدنهای نوید افکاری بود، به شیوه‌یی مشکوک در داخل زندان به‌قتل رسید. مقامات قوه قضاییه این پرونده را تاکنون مختومه اعلام کرده‌اند!

داده‌های آماریِ فوق، گزیده‌یی از رابطهٔ بین خصلت مهار نشدنی و خاموشی‌ناپذیری اعتراضات اقشار با پاسخ خامنه‌ای با زبان اعدام هستند.

خامنه‌ای توان تغییر دادن خصلت فزایندهٔ اعتراضات را در بستر انقباض ناگزیرِ پساتحریم خرداد ۱۴۰۰ ندارد؛ از این روی او فقط باید گزارشهای اعدام توسط کاسبان مرگ را بر روی میزش انباشته کند. اکنون برای خامنه‌ای اعدام، زبان توازن و تعادل‌قوا با جامعه و مردم ایران شده است. این زبان، بیان حال روح و ریح نظام ملایان در مثلث قوه قضاییهٔ خامنه‌ای ـ مجلس حزب‌اللهی ـ دولت جلادان است.

امورات نظام ملایان جز در این مثلث گردش نخواهند داشت و هرگز نمی‌توانند راه به بیرون بگشایند. با پایان یافتن تمام شامورتی‌بازی‌ها و شبهه‌افکنی‌های جناحی، اکنون کار مردم ایران از نظر استراتژیک به سهولت و خط مستقیم گراییده است.

تمامیت دشمن ایران در همین مثلث است و تمامیت پاسخ ایران در اتحاد و همبستگی اقشار و گروهها برای گسترش اعتراضات، همه‌گیریِ اعتصابات و تکثیر کانون‌های شورش با شاخص ایراد ضربات کارآ و ساختارشکن به مثلث پلید نظام اسلامی آخوندها.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/adfb9145-98ae-4016-879c-8ce6bdd5727a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات