728 x 90

پارلمان کانادا-کنفرانس«قیام مردم ایران برای آزادی و حقوق بشر» با حضور سناتورها، نمایندگان پارلمان کانادا و شخصیتهای سیاسی از ایالات متحده

پارلمان کانادا-کنفرانس«قیام مردم ایران برای آزادی و حقوق بشر»
پارلمان کانادا-کنفرانس«قیام مردم ایران برای آزادی و حقوق بشر»

روز سه‌شنبه ۲۵فوریه-ششم اسفندماه جلسه‌یی در پارلمان کانادا با عنوان "ایران: حقوق‌بشر، قیامها و گزینه‌های سیاسی غرب" با شرکت دهها سناتور، نماینده مجلس و شخصیتهای سیاسی کانادا برگزار شد. این جلسه به دعوت مشترک خانم جودی اسگرو نماینده پارلمان از حزب لیبرال و جیمز بزن نماینده پارلمان از حزب محافظه‌کار و با همکاری کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک برگزار شد.

 

در این جلسه سناتور لئو هوساکاس، سناتور دنیس بترز، سناتور لیندا فروم و نمایندگان مجلس لئونا السلو، معاون حزب محافظه‌کار و مسئول امور خارجی این حزب، کندیس برگن، رهبر اپوزیسیون در مجلس، پیر پال هوس، لوک برتولد و جاز هیلان شرکت داشتند، سناتور رابرت توریسلی، و سفیر لینکلن بلومفیلد، دستیار سابق وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و نظامی سخنرانان ویژه‌ این جلسه بودند.

 

دیوید کیلگور، رئیس کمیته کانادایی دوستان ایران دمکراتیک، گفت:

همان‌طور که همه می‌دانند تمدن ایران به هزاران سال پیش برمی‌گردد، و یکی از شخصیتهای محبوب من که برای شما هم حتماً هست کورش کبیر، یکی از باستانیان معروف است. در اوایل دهه ۱۹۵۰ جنبش برای استقرار دولت دموکراتیک مدرن در کشور به ناگهان با کودتای تحت‌الحمایه آمریکا و انگلیس که دولت منتخب محمد مصدق را سرنگون کرد متوقف شد.

سلطنت پهلوی در سال ۱۳۵۷ توسط خمینی سرنگون شد و یک نظام استبدادی برقرار کرد که کماکان بر ۸۰میلیون ایرانی اعمال قدرت می‌کند. از سال ۱۳۵۷ به بعد، رژیم مبالغ هنگفتی را برای سرکوب نارضایتی و اعدام و شکنجه کسانی که با مقاومت هم‌سو هستند خرج کرد و میلیاردها دلار در حمایت از جنگ داخلی بشار اسد در سوریه، تأمین مالی حزب‌الله، و سایر گروه‌های نیابتی تروریستی در سراسر خاورمیانه هزینه کرد.

 

دیوید کیلگور در ادامه انتخابات شکست‌خورده رژیم و هم‌چنین نقش حکومت آخوندی در شیوع ویروس کرونا در ایران و کشورهای منطقه را تشریح کرد.

 

جیمز بزن، نماینده ارشد حزب محافظه‌کار و وزیر سایه دفاع در پارلمان کانادا در سخنان خود گفت:

ما نیروی قدس را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کردیم. که نه تنها کل منطقه را بی‌ثبات می‌کند، بلکه حملات تروریستی شرورانه خود را در سوریه، خیابانهای بغداد و سراسر ایران انجام داده است. معترضان بی‌گناه در پاییز که در برابر خامنه‌ای و رژیم تروریستی وی ایستاده بودند،، خواستار تغییر و پایان فساد بودند.

ما در پارلمان گذشته قطعنامه محافظه‌کاران را تصویب کردیم، اقدامی برای لیست‌گذاری سپاه، به‌عنوان یک سازمان تروریستی.

 

جیمز بزن با ابراز همدردی با خانواده‌های مسافران هواپیمای سرنگون شده اوکراینی با موشک سپاه پاسداران، خواستار پاسخگویی رژیم ایران شد و از کشته شدن قاسم سلیمانی استقبال کرد.

وی هم‌چنین خواستار لیست‌گذاری خامنه‌ای، روحانی و جواد ظریف در لیست آمران و عاملان فساد شد که توسط پارلمان کانادا تصویب شده است.

جیمز بزن افزود: مقامات رژیم ایران، نه فقط به‌عنوان مسئولان شلیک به هواپیمای اوکراینی، بلکه به‌عنوان کسانی که قتل‌عام سال ۱۳۶۷ را انجام داده‌اند، و آنهایی که هم‌چنان به اعدام و آزار و اذیت اقلیتهای قومی و مذهبی و مخالفان سیاسی اقدام می‌کنند، باید پاسخگو شناخته شوند.

جیمز بزن در ادامه سخنان خود از ۱۵۰۰شهید قیام آبانماه تجلیل کرد و گفت باید سران رژیم ایران در برابر دادگاه بین‌المللی به‌خاطر ۴۱سال جنایت قرار گیرند.

 

سناتور رابرت توریسلی سخنران بعدی و از مهمانان ویژه‌ این جلسه بود. وی به بخشی از انگیزه‌های خودر در دفاع از مقاومت ایران و سازمان مجاهدین اشاره کرد و گفت: خانم مریم رجوی فقط با یک هدف و با یک تمرکز روزش را شروع می‌کند و آن آزادی مردم ایران است. وی گفت من اگر ‌چه ایرانی نیستم ولی افتخار می‌کنم که برای آزادی مردم ایران سال‌ها تلاش کرده‌ام. او در مورد ضرورت تحریم هر چه بیشتر رژیم ایران گفت اگر ‌چه نه در حزب و نه در فلسفه با رئیس‌جمهور آمریکا ترامپ هم‌سو نیست ولی تحریم‌های کنونی روی رژیم ایران موفق‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ بشر بوده است. سناتور توریسلی خطاب به حاضران در اجلاس گفت مجاهدین شب و روز در تلاشند که این مبارزه را تا تحقق تغییر زنده نگه دارند ولی شما هم نقش خود را دارید. ما هم نقش خودمان را داریم. وی تأکید کرد این مبارزه به‌زودی پیروز می‌شود. و مهمتر از همه، پیروزی اجتناب‌ناپذیر است زیرا این تجربه انسانی است. یکی از همین روزها، طرفداران خانم رجوی، مجاهدین خلق، ما این رویداد را در تهران برگزار خواهیم کرد.

 

سفیر لینکلن بلومفیلد مدیرکل پیشین وزارت‌خارجه آمریکا در امور سیاسی و نظامی در سخنان خود به تحقیقاتی که مستقلا درباره سازمان مجاهدین انجام داده اشاره کرد و گفت متأسفانه وزارت‌خارجه‌های کشورهای غربی و بسیاری از رسانه‌های غربی برای این‌که مورد لطف رژیم ایران قرار بگیرند و یا خبرنگاران آنها بتوانند به ایران بروند اطلاعات دروغ در مورد سازمان مجاهدین پخش می‌کنند. او به کارزار پیروزمند خروج سازمان مجاهدین از لیستهای تروریستی اشاره کرد و گفت اگر ‌چه همه ادعاهای مطرح شده توسط این عناصر در این دادگاهها هم رد شده است ولی کماکان به اشاعه و نشر اطلاعات غلط دامن می‌زنند. او گفت: هر کس بخواهد رژیم ایران را خوب بشناسد باید مجاهدین را خوب بشناسد و به همین دلیل تحقیقات مستقل خود را انجام داد که منجر به نوشتن یک کتاب و یک جزوه درباره مقاومت ایران شد. سفیر لینکلن بلومفیلد با اشاره به هلاکت قاسم سلیمانی و جنایات بی‌شمار او در خاورمیانه و ایران گفت باید توجه کنیم که او طرح بزرگ خمینی برای ایجاد خلافت را اجرا می‌کرد. سفیر لینکلن بلومفیلد تأکید کرد که سران رژیم به‌خاطر نقض فاحش حقوق‌بشر باید در برابر دادگاه بین‌المللی قرار گیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd3b8a8b-bd27-4131-8893-0c6084f95e60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات