728 x 90

پارادوکس این‌همه ابراز وحشت

سخن روز
سخن روز

کر وحشت نظام ولایت پس از کنفرانس‌ها و‌ حمایت‌های پارلمانی در اروپا و آمریکا از قیام و مقاومت سازمان‌یافته و خانم مریم رجوی، گویی تمامی ندارد. پس از جیغ و فریاد شماری از ایادی و رسانه‌های حکومتی و از جمله انتشار تحلیل پرسوزوگداز «مشرق»، وابسته به‌ سامان اطلاعات سپاه پاسداران، اکنون و در همین رابطه، نوبت به‌ شمار دیگری از مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی رسیده است. اندکی تأمل بر مطالب یکی از رسانه‌های حکومتی موسوم به «باشگاه خبرنگاران جوان»(اول دی) که توسط سپاه پاسداران کنترل می‌شود، به‌ زحمتش می‌ارزد.

این رسانهٔ پاسدارنشان در تحلیل پرسوزی همراه با برچسب‌های آخوندساختهٔ «تروریستی» و «تمامیت‌خواهی» و «فرقه» و «منفور بودن» و «پایگاه اجتماعی نداشتن» علیه مجاهدین خلق ایران، می‌نویسد: «سخنرانی مریم رجوی در پارلمان کانادا و پارلمان ایتالیا و حالا، حضور مقامات بلندپایه سابق دولت آمریکا در کنفرانس منافقین‌، معلوم می‌دارد که غرب، حساب ویژه‌‌ای روی این سازمان تروریستی باز کرده و این سازمان با وجود نفرت عمومی، به‌ آلترناتیو اصلی جمهوری اسلامی در دوران گذار ادعایی تبدیل شده است. اما چرا غرب با وجود آگاهی نسبت به‌ پایگاه اجتماعی اندک منافقین، مشغول قمار روی اخلاف محمد حنیف‌نژاد است و ردای رهبری اغتشاشات اخیر در ایران را به‌ تن رجوی دوخته است؟».

رسانه بسیجی در پاسخ به‌ همین سؤالی که مطرح کرده، دلایل زیر را ردیف می‌کند:

«مجاهدین سابقه کنشگری علیه حکومت پهلوی و نظام را داشته است. همین سابقه، تصویر ذهنی مثبتی در اذهان ناآگاه به‌ تاریخ دربارهٔ مجاهدین ایجاد می‌کند و این سازمان را به‌عنوان جریانی حق‌طلب که به‌هیچ نظم سیاسی باج نداده است، می‌شناساند».

«توان مجاهدین در تجهیز میلیشیا و سازوبرگ سایبری و اطلاعاتی، عامل دیگری است که غربی‌ها را برای حمایت از مجاهدین، مشتاق ساخته است».

«قدرت تشکیلاتی، موجب شده تا مریم رجوی و فرقهٔ او، به‌ بهترین گزینه برای نقشه آمریکایی‌ها برای فردای ایران تبدیل شوند».

« (اینها) موجب شده غربی‌ها مریم رجوی را در هاله‌‌ای از آزادیخواهی فروببرند و مدعی باشند که او دارد تمام زندگی‌اش را برای آبادانی فردای ایران هزینه می‌کند».

 

راستی دلیل این ابراز وحشت‌های پی‌درپی، پس از کنفرانس و راهپیمایی واشنگتن و کنفرانس‌ها و حمایت‌های پارلمانی در کشورهای مختلف اروپایی که پیداست از بیت‌العنکبوت ولایت به‌ رسانه‌های اطلاعاتی و پاسداری و به‌ سرپاسدارانی مانند (قاآنی، سرکرده نیروی تروریستی قدس و حاجی‌زاده سرکردهٔ هوا ـ فضای سپاه و سنایی‌راد در دفتر خامنه‌ای) بخشنامه شده و توسط اینها و امام جمعه‌های رژیم به‌ زبان‌های مختلف تکرار می‌شود، چیست؟

از آنجا که مردم ایران برای برچسب‌ها و تحلیل و تفسیرهای آخوندی ـ پاسداری علیه مجاهدین و قیام، پشیزی ارزش قائل نیستند و از قضا از خلال این مطالب به‌ خبرها و فعالیت‌های مقاومت در ارتباط با قیام پی‌می‌برند، به‌نظر می‌رسید که خلیفه ارتجاع با پمپاژ این مطالب از طریق رسانه‌ها و سرکردگان پاسداران می‌خواهد تحلیل و تفسیر خودش را که از همان ابتدای قیام در هر سخنرانی تکرار کرده و قیام سراسری و تحولات آن و فعالیت‌های مجاهدین را به‌ دولت‌های خارجی نسبت داده، به‌خورد خواص ساکت و ریزشی‌ها و سرکردگان فرسوده و زهوار دررفته نظام بدهد تا بدانند که در طوفان قیام جملگی در یک کشتی هستند و خطر سرنگونی و مجاهدین جدی است؛ شاید که بدین‌ وسیله برخی از آنها از سکوت خارج شوند و برخی دیگر در جنایت‌های سرکوبگرانه کوتاهی نکنند.

 

اما ولی‌فقیه ارتجاع در این زمینه نیز با وضعیت متناقضی روبه‌روست به‌نحوی که پمپاژ این‌همه ابراز وحشت و سوزوگداز، به‌نوبه خود، می‌تواند باعث ترس و ریزش بخش‌هایی از همین نیروهای خودی شود. این «پارادوکس» و وضعیت متناقض وجه دیگری از بن‌بست و استیصال خلیفه درمانده در مواجهه با قیامی است که چهارمین ماه را سپری می‌کند و سر بازایستادن ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56f80696-0628-49d1-be91-dd48815199bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات