728 x 90

یورش رذیلانه نیروهای سرکوبگر به تجمع زنان در تهران به‌مناسبت روز جهانی زن

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

فراخوان به آزادی فوری بازداشت شدگان

روز پنجشنبه ۱۷اسفند (۸مارس) به‌مناسبت روز جهانی زن گروهی از زنان شجاع در مقابل وزارت کار در خیابان آزادی تجمع کردند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته بود:‌ نه به تبعیض جنسیتی؛ نه به قانون تبعیض کار؛ دستمزد عادلانه و برابر برای زنان؛ آزادی، برابری، عدالت.

نیروهای سرکوبگر به‌خصوص لباس شخصی‌ها و مزدوران زن که قبل از این تجمع در محل و در حالت آماده‌باش بودند، برای جلوگیری از شکل‌گیری این تجمع و پراکنده کردن جمعیت، آنها را وحشیانه مورد حمله قرار دادند و با باتون و شوکر مضروبشان کردند. در این حمله رذیلانه دست کم ۲۰تن از زنان دستگیر شدند.

نیروهای سرکوبگر از هر گونه عکس گرفتن و فیلمبرداری از این تجمع جلوگیری می‌کردند. شماری از جوانان که به حمایت از این تجمع برخاسته بودند نیز جزو بازداشت‌شدگان هستند. دستگیر شدگان را به کلانتری ۱۳۷ در خیابان گیشا منتقل کرده‌اند.

مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق زنان و حقوق بشر را به محکوم کردن یورش دیکتاتوری زن‌ستیز حاکم بر ایران و اقدام فوری برای آزادی دستگیر ‌شدگان فرامی‌خواند و از عموم مردم به‌ویژه جوانان شجاع و غیور می‌خواهد علیه سیاستهای این رژیم زن‌ستیز و اقدامات سرکوبگرانه‌اش علیه زنان میهنمان به‌پاخیزند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷اسفند ۱۳۹۶(۸مارس ۲۰۱۸)

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/629d5967-d5ed-47cd-b827-6f53339ea13f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات