728 x 90

وین - اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بررسی تخلفات رژیم ایران

اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی
اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین نشست خود در روز پنجشنبه ۲۹خرداد ۹۹ قطعنامه تخلفات رژیم آخوندی را که توسط مدیرکل آژانس گزارش‌ شده، به‌رغم تمامی دست و پا زدن‌های رژیم، به بحث و بررسی گذاشت. تصویب چنین قطعنامه‌ای توسط شورای حاکم، می‌تواند پرونده اتمی را از چارچوب برجام خارج کند و راهگشای ارجاع پرونده به شورای امنیت باشد.

استفن کلمنت، نماینده اتحادیه اروپا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در سخنرانی خود در جلسه فصلی شورای حکام گفت: «کشورهای عضو اتحادیه اروپا قویاً از قطعنامه پیشنهادی ۳کشور انگلستان، فرانسه و آلمان بر پایه حل و فصل فوری اختلافات با ایران حمایت می‌کند.

این حمایت شامل کشورهای جمهوری مقدونیه، مونته‌نگرو، ایسلند، صربستان، آلبانی، بوسنی و هرز‌گوین، لیختن‌اشتاین، نروژ، اوکراین، جمهوری ملداوی و سان‌مارینو نیز می‌شود».

نماینده اتحادیه اروپا هم‌چنین گفت: «رژیم ایران باید به‌طور کامل و فوری به تعهداتش در چارچوب توافقنامه جامع پادمانی و پروتکل الحاقی از جمله تأمین دسترسی فوری به مکانهای مورد نظر آژانس همکاری کند».

جکی ولکات، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی اتمی در سخنرانی خود در جلسه شورای حکام گفت: «اکثریت قریب به اتفاق کشورها از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد رژیم ایران حمایت کرده‌اند که در آن خواسته شده که به‌طور کامل و بدون فوت وقت با آژانس همکاری کرده و به تعهدات پادمانی لازم‌الاجرای از جمله با دادن دسترسی به مکانهای مشخص‌شده بر اساس پروتکل الحاقی خود ملتزم باشد».

وی تأکید کرد آژانس به‌طور خستگی‌ناپذیر خواستار همکاری شده، اما رژیم ایران راه تحقیقات را سد کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ce60b1e-a569-4d44-8d86-bd304fece5b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات