728 x 90

ویلیام اوانینا: رژیم ایران در تلاش برای دخالت در روند انتخابات آمریکا از طریق نفوذ سایبری است

ویلیام اوانینا رئیس مرکز ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا
ویلیام اوانینا رئیس مرکز ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا

ویلیام اوانینا رئیس مرکز ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا روز جمعه ۱۷مرداد با انتشار بیانیه‌یی پیرامون دخالت‌های خارجی در انتخابات آتی آمریکا از فعالیت‌های ادامه‌دار رژیم ایران، روسیه و چین به‌منظور تأثیرگذاری بر روند انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ و تضعیف نهادهای دموکراتیک ایالات متحده خبر داد.
وی پیرامون تلاشهای رژیم ایران در این زمینه افزود: «بر اساس ارزیابی ما رژیم ایران به‌دنبال تضعیف نهادهای دموکراتیک ایالات متحده، تضعیف پرزیدنت ترامپ، و ایجاد تفرقه در کشور پیش از انتخابات ۲۰۲۰ است. رژیم ایران احتمالاً بر نفوذ آنلاین، مانند نشر اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی و بازنشر مطالب ضدآمریکایی متمرکز خواهد بود. بخشی از انگیزه تهران برای دست زدن به چنین اقداماتی، بر اساس این برداشت است که نتیجه انتخاب دوباره پرزیدنت ترامپ ادامه فشار آمریکا بر ایران خواهد بود».
از سویی دیگر میچ مکانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا در واکنش به بیانیه رئیس مرکز ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا در سخنانی در همین روز گفت: «مایه تعجب نیست که دشمنان‌ما در انتخابات ما ترجیحاًت خودشان را داشته باشند ولی صرف‌نظر کردن از تهدیدهای فزاینده که از سوی چین و ایران می‌آید، خطا خواهد بود».


در همین رابطه مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه و رئیس موقت کمیته اطلاعات سنا و مارک وارنر سناتور دموکرات و نفر دوم این کمیته نیز در روز جمعه با صدور بیانیه‌یی مشترک ضمن حمایت از سخنان ویلیام اوانینا رئیس مرکز ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا گفتند: «بیانیه اوانینا برجسته کننده جدی و مستمر بودن تهدیدی بر انتخابات ما از سوی چین، روسیه و رژیم ایران است. ما از او قدردانی کرده و مشتاق همکاری و ارتباط با او و دیگر اعضای جامعه اطلاعاتی و دولت با مردم در ۸۷روز مانده (به انتخابات) هستیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63a14dc9-34f0-4464-a5ff-6eda2f48aafa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات