728 x 90

ونزوئلا در حال بارگیری دو میلیون بشکه نفت سنگین خود به یک نفتکش ایرانی است

نفتکش ایران در حال بارگیری نفت ونزوئلا
نفتکش ایران در حال بارگیری نفت ونزوئلا

خبرگزاری رویترز طی گزارشی چهارشنبه ۲مهر نوشت: «ونزوئلا در حال بارگیری دو میلیون بشکه نفت سنگین خود به یک نفتکش ایرانی است و قرارداد فروش آن میان شرکت‌های ملی نفت ونزوئلا و ایران امضا شده است».

یک منبع آگاه که نام او برده نشده، به رویترز گفت شرکت نفت ایران این محموله را خریده است.

با توجه به این‌که ذخایر نفت بی‌مشتری رژیم ایران در خلیج‌فارس به بالای ۱۲۰میلیون بشکه رسیده است، هنوز دقیقاً معلوم نیست رژیم ایران چرا این محموله بزرگ نفتی را خریده و می‌خواهد به کدام کشور بفروشد.

هر دو کشور ایران و ونزوئلا از سوی آمریکا تحریم شده‌اند و نه‌تنها برای فروش نفت خود دچار مشکل‌اند که شرکت‌های بیمه، نفتکش‌ها و شرکت‌های خدمات دریایی نیز از همکاری با آنها واهمه دارند.

آمریکا در تلاش است تا مانع همکاری ونزوئلا و ایران شود و ماه ژوئیه ۱.۱ میلیون بشکه بنزین ارسالی از ایران به ونزوئلا را توقیف کرد.

نفتکش عظیم «هانی» که ۲.۱ میلیون بشکه میعانات گازی ایران را اخیراً به بنادر ونزوئلا حمل کرده بود، اکنون با تغییر نام به «هورس»، دو میلیون بشکه نفت سنگین ونزوئلا را بارگیری می‌کند.

ونزوئلا با مخلوط کردن میعانات گازی (نوعی نفت فوق سبک) با نفت سنگین خود، پروسه پالایش نفت و تولید بنزین را آسان‌تر می‌کند.

رژیم ایران و ونزوئلا با تغییر کوتاه‌مدت نام کشتی‌ها تلاش می‌کنند از تحریم‌های آمریکا جان به در برند.

هنوز معلوم نیست این نفتکش چه زمانی ونزوئلا را ترک خواهد کرد و مقصد نهایی محموله نفتی کجاست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97949078-d6d5-4183-9891-2c760cf35a7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات