728 x 90

ونزوئلا در ازای کمکهای رژیم ایران طلا می‌پردازد

شرکت هواپیمایی ماهان
شرکت هواپیمایی ماهان

مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریکا روز پنجشنبه ۱۱اردیبهشت گفت که رژیم ایران در این هفته مشغول اعزام هواپیماهای بسیار بیشتری به کشور ونزوئلا بوده است.

وی که در اندیشکده کار هادسون صحبت می‌کرد گفت: حدس ما این است که آنها برای این خدمات طلا دریافت می‌کنند. هواپیماهایی که از ایران وارد می‌شوند و تجهیزاتی برای صنعت نفت (ونزوئلا) می‌آورند در ازای این تجهیزات طلا برمی‌گردانند.

خبرگزاری بلومبرگ نیز می‌نویسد که دولت ونزوئلا این ماه ۹تن طلا - معادل حدوداً ۵۰۰میلیون دلار - را در ازای خدمات ایران برای بازسازی پالایشگاههای این کشور با هواپیما به ایران ارسال کرده است.

گفتنی است که مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا نیز گفته بود که هواپیماهای متعدد شرکت ایرانی ماهان ایر در ونزوئلا مشاهده شده است. این در حالی است که وی روز چهارشنبه گفته بود: "‌‌این پروازها باید متوقف شود و کشورها باید برای جلوگیری از عبور هواپیماهای (این شرکت) از آسمان خود تلاش کنند، همان‌طور که بسیاری کشورها حق فرود را از این خط تحت تحریم گرفته‌اند."‌‌

رویترز نیز در گزارشی پیرامون این موضوع نوشت: «داده‌های وبسایت "‌‌فلایت ریدار ۲۴" نشان می‌دهد که در روزهای ۲۱ و ۲۲آوریل هواپیماهای ماهان ایر از مبدأ ایران در فرودگاه لاپیدراس در غرب ونزوئلا، فرود آمدند».

خاطر نشان می‌شود که شرکت ماهان ایر به‌دلیل انتقال نیرو و سلاح برای سپاه پاسداران از ایران به سوریه توسط آمریکا مورد تحریم قرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c06732ff-3f6a-4cbd-8ad4-1184ea305aa0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات