728 x 90

وندی شرمن: ژئوپلیتیک منطقه عوض شده است و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ ممکن نیست

وندی شرمن
وندی شرمن

وندی شرمن گزینه جو بایدن برای معاونت وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۳اسفند در سنای این کشور پیرامون رژیم ایران و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ گفت: «ما از خطر رژیم ایران علیه منافع آمریکا و متحدان کاملاً آگاهیم. من یادآوری می‌کنم که سال۲۰۲۱ سال ۲۰۱۵ نیست. شرایط میدان تغییر کرده است. ژئوپلیتیک منطقه عوض شده و مسیر رو به جلو نیز باید به همین ترتیب تغییر کند و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ ممکن نیست».


وی که در جلسه سنا برای تأیید صلاحیت خود در موضع معاون وزیر خارجه آمریکا صحبت می‌کرد پیرامون سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران اضافه کرد: «ما به‌خوبی می‌دانیم رژیم ایران با رعایت توافق هسته‌یی فاصله زیادی دارد اما جو بایدن مصمم است که اجازه ندهد این رژیم سلاح هسته‌یی به‌دست آورد».

پیش‌تر؛ آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری پی‌بی‌اس درباره رژیم ایران گفته بود «متأسفانه، ایران در مسیر اشتباهی در حرکت است. هم‌چنان به برداشتن گا‌م‌هایی جهت برچیدن محدودیتها مختلف توافق (هسته‌یی برجام) ادامه می‌دهد و برنامه هسته‌یی خود را خطرناک‌تر کرده است، نه این‌که آن را کمتر خطرناک کند».

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در سخنانی گفته بود: «زنده کردن توافق اتمی برجام در دوران جو بایدن نیازمند توافق جدیدی برای تعیین شیوه بازگشت رژیم ایران به بندهایی از توافق فعلی است که این کشور آنها را نقض کرده است. نمی‌توانم تصور کنم که آنها به‌سادگی بگویند به نقطه صفر بازگشتیم، زیرا این نقطه دیگر وجود ندارد. موضوعات بیشتری وجود دارد و من در این‌باره اطلاع داده‌ام. فعالیت‌های بیشتری صورت گرفته و سانتریفوژهای بیشتری به کار گرفته شده و موضوعات بیشتری هم اطلاع‌رسانی خواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45217d9b-2c4b-4783-9d28-bdca8a3a923a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات