728 x 90

وقوع حادثه در تأسیسات هسته‌یی نطنز - احتمال نفوذ و خرابکاری

تاسیسات هسته ای نطنز
تاسیسات هسته ای نطنز

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس (۲۲فروردین): سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم از وقوع حادثه‌یی در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داده است. بهروز کمالوندی روز یکشنبه اظهارنظر کرد و گفت که هیچ آسیب‌دیدگی و آلودگی ناشی از این حادثه وجود نداشته است.


بهروز کمالوندی در صحبت با خبرگزاریهای حکومتی گفته است: «علل حادثه در دست بررسی است و متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود».
وی افزود: «بامداد امروز حادثه‌یی در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به‌دنبال نداشته است. علل حادثه در دست بررسی است و متعاقباً اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد».

 

احتمال خرابکاری و نفوذ

مالک شریعتی نیاسر نماینده مجلس ارتجاع از تهران گفت: اختلال در شبکه برق سایت نطنز مشکوک به خرابکاری و نفوذ است.
وی در توئیتی نوشت: «این اتفاق در سالگرد روز ملی فناوری هسته‌یی و در خلال تلاش ایران برای وادار کردن غربیها به لغو تحریم‌ها بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ است. همین امروز پس از اطلاع در مجلس در حال پیگیری ابعاد و جزییات موضوع هستیم و پس از جمع‌بندی اعلام نظر خواهد شد».


راه‌اندازی سالن مونتاژ سانتریفیوژ

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم شب گذشته در گفتگویی با تلویزیون دولتی گفته بود: «سالن مونتاژ سانتریفوژ ما را دشمن چند ماه پیش منفجر کرد، ولی باز نایستادیم و سالنی که جبران کننده سالن از دست رفته است را به‌صورت موقت برپا کردیم».
صالحی افزود: «الان در دل کوه و نزدیک نطنز شبانه روز در حال کار هستیم که سالنهای حساس را به دل کوه می‌بریم و امیدواریم سالنهای مورد نظر سال آینده در دل کوه آماده شود و این تأسیسات را به آنجا منتقل کنیم».


انفجار در نطنز

شایان ذکر است که روز ۱۲ تیرماه سال گذشته نیز در تأسیسات نطنز وقوع یک انفجار به تخریب گسترده «مرکز مونتاژ سانتریفیوژ» رژیم منجر شد ولی سازمان انرژی اتمی رژیم تاکنون درباره علت آن انفجار توضیح دقیقی نداده‌ است.
انفجار تیرماه سال گذشته موجب کند شدن روند تولید این نوع سانتریفوژ شد و بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این انفجار برنامه هسته‌یی رژیم ایران را تا دو سال با تأخیر مواجه می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7bbbf4d-aef4-407b-bf16-2146d8532e02"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات