728 x 90

وقتی ذخایر ملی خرج سرکوب و جنگ‌افروزی می‌شود

در حالی که ایران با بیش از ۴۸ترلیون و ۸۱۰میلیارد مترمکعب ذخیرهٔ گاز طبیعی رتبه دوم گاز جهان را دارد، مردم ایران در جستجوی یک سیلندر ۱۱کیلویی گاز ساعتها و روزهایشان در صف‌های طولانی تلف می‌شود.

هموطنی از زابل: «دوستان امروز ۳بهمن‌ماهه اینجا شهرستان زابله جمعی از همشهریهای سیستانی به‌خاطر این‌که چندین وقته به‌مشکل برخورده و تو این وقت که میشه و هوا سرد میشه کپسول ندارن و به‌مشکل برخوردن و همش باید تو صف وایستن آمدن جلو فرمانداری زابل به‌امید این‌که آقای فرماندار پاسخگوی این وضعیت باشه چون هر سال که میشه ما این مشکلو داریم».

صف‌های طویل خودروهایی که کپسولهای اهالی را جمع کرده و به‌امید پر کردن گاز و تأمین حداقل گرما برای مردم سیل‌زده و بی‌پناه سیستان و بلوچستان ساعتها در انتظارند ارمغان نظام جنایتکار و پاسدارانی است که ذخایر ملی را خرج سرکوب و کشتار و جنگ‌افروزی می‌کنند.

یک روزنامهٔ حکومتی به‌نقل از یک شهروند از فیروزکوه نوشت: «برای تهیه کپسول حتی به‌ دماوند مراجعه کرده‌ام و به‌سختی توانستم، یک کپسول گاز به‌مبلغ ۴۰هزار تومان تهیه کنم، حال آن که قیمت کپسول در گذشته ۱۰ الی ۱۳هزار تومان بود».

یک هموطن: «من الآن قریب یه ساعته تو صف گازم. الآن این جلومه اینم پشت سریام. ببین صف کجا رفته. این خامنه‌ای حرومزاده ۲۰۰میلیارد هزینه موشک داد یه دونه‌ام که زد به‌هواپیما... این حرومزاده حاضره بره کشورهای دیگه هزینه کنه ولی واسه ایران هزینه نکنه».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55c95f89-a451-42f1-b07a-f2aecc45f2e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات