728 x 90

وقت حسابرسی بین‌المللی

سخن روز
سخن روز

در روزهای اخیر، شاهد نواخته شدن یک سیلی سنگین و سخت سیاسی و دیپلماتیک بر صورت رژیم تروریستی آخوندی بودیم که چشم‌انداز وارد آمدن ضربات فلج‌کننده‌یی بر دستگاه تروریسم رژیم در اروپا را، پیش روی سردمداران رژیم می‌گشاید.

 

یک بیانیهٔ سرفصلی

در آستانهٔ اعلام حکم دادگاه آنتورپ در مورد اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی و ۳ مزدور همدستش، در ۴فوریه (۱۶بهمن‌ماه جاری) ۲۰ وزیر سابق و رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین اروپایی طی بیانیه‌یی بر ضرورت قاطعیت اروپا در برابر رژیم ایران تأکید کردند.

این بیانیه از سوی کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت به‌ریاست دکتر آلخو ویدال کوادراس معاون اول پیشین پارلمان اروپا و با حمایت بیش از ۴۰۰۰پارلمانتر آمریکایی و اروپایی در دوسوی آتلانتیک منتشر شده است.

 

امضاکنندگان این بیانیه از رئیس کمیسیون اروپا، نمایندهٔ عالی اتحادیهٔ اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، رئیس پارلمان اروپا و هم‌چنین رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی غیرعضو اتحادیه اروپا خواهان اجرای موارد مشخصی شده‌اند که به‌طورخلاصه از این قرار است:

  • آمران سلسله اقدامات تروریستی رژیم در اروپا که از سران رژیم هستند، بایستی تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.
  • جواد ظریف وزیر خارجه رژیم به‌خاطر نقش اثبات شدهٔ دیپلماتش برای بمب‌گذاری در گردهمایی ویلپنت پاریس بایستی مورد حسابرسی قرار گیرد.
  • روابط دیپلماتیک با این رژیم بایستی کاهش پیدا کند و بازگشت روابط دیپلماتیک نرمال، بایستی مشروط به‌آن شود که رژیم دستگاه تروریستی‌اش در اروپا را جمع کند و تضمین بدهد که دیگر هیچوقت مجدداً درگیر تروریسم در اروپا نشود.
  • اتحادیه اروپا باید تمامیت وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را به‌عنوان موجودیت‌های تروریستی نامگذاری کند.
  • امضاکنندگان قطعنامه هم‌چنین نسبت به‌ضرورت اتخاذ یک رویکرد قاطع با هر گونه شانتاژ و باج‌خواهی و گروگانگیری از جانب رژیم و پایان دادن به‌سیاست مماشات تأکید کردند.
  • این قطعنامه هم‌چنین با اشاره به‌نقض مفاد برجام از جانب رژیم، از رهبران اروپا خواستار محکومیت این اقدامات و یک فراخوان اروپایی برای اعمال تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی شدند.

 

ماجرای اسدی، نوک کوه یخ تروریسم رژیم

سؤال این است که محاکمهٔ یکی از دیپلمات تروریستهای رژیم چرا یک چنین توجه و اقدام بین‌المللی را از سوی برجسته‌ترین شخصیتهای سیاسی چندین کشور اروپایی موجب شده است؟

باید دانست که ماجرای اسدالله اسدی و اقدام گستاخانهٔ رژیم برای بمب‌گذاری در یک اجتماع عظیم صدهزار نفره که در آن صدها تن از برجسته‌ترین شخصیتهای سیاسی از دهها کشور جهان شرکت داشتند، اروپاییان را متوجه تهدیدهایی کرد که نه تنها متوجه فعالان اپوزیسیون رژیم و فعالان سیاسی مخالف رژیم ایران است بلکه امنیت کشورها و شهروندان اروپایی را نیز در معرض مخاطره قرار می‌دهد.

 

اطلاعاتی که اخیراً توسط رسانه‌های آلمان منتشر شده حاکی از آن است که وقتی اسدی توسط پلیس آلمان دستگیر شد، یک دفترچه در اتوموبیلش پیدا شد که از جمله حاوی اطلاعات مهمی در مورد طرح بمب‌گذاری در ویلپنت و هم‌چنین سفرهایش در بین کشورهای اروپایی و میزان پولهایی که به‌مأموران رژیم ایران در سراسر اروپا می‌پرداخته بود. بر اساس این اطلاعات، اسدی حداقل ۲۸۹بازدید از کشورهای مختلف در اروپا انجام داده است. این تعداد مأموریت هیچ توجیهی جز ادارهٔ یک شبکه تروریستی فعال در راستای اهداف رژیم نمی‌تواند داشته باشد. در تمام این بازدیدها اسدی با کسانی ملاقات کرده و به آنها پول نقد پرداخت کرده است. همهٔ اینها نشان می‌دهد که او سرشبکهٔ جاسوسی و تروریسم رژیم در اروپا بوده است. اما اکنون خود اسدی عامل اصلی نگرانی نیست، چرا که او بیش از دو سال است که در زندان به‌سر می‌برد، اما شبکه‌یی که او اداره می‌کرد دست نخورده باقی مانده است و مسلماً رژیم یک جنایتکار دیگر را جایگزین او کرده است. این شبکه یک تهدید بالقوه و بالفعل تروریسم در اروپا و جهان است.

 

می‌دانیم که اسدی چندی پیش و در آستانهٔ شروع محاکمه‌اش اطلاعیه‌یی صادر کرد و در آن صراحتاً قضاییه بلژیک را تهدید کرد که محاکمه و محکومیت او، عواقب ناگواری برای آنان خواهد داشت، مسلم است که این تهدید (که اسدی آن را از روی کاغذ قرائت می‌کرد) نه یک واکنش فردی و ناشی از عصبانیت وی بلکه موضع رژیمی است که طی ۴۲سال گذشته مستمراً با همین زبان با دنیا صحبت کرده و از این طریق که تئوریسین‌هایش آن را «نوع دیگری از قدرت» تعریف کرده‌اند، از کشورهای مختلف باج گرفته و اهداف خود را پیش برده است.

اما اکنون صدور «بیانیهٔ ضرورت قاطعیت اروپا در برابر تروریسم رژیم ایران» نشان دهندهٔ آن است که درک جدیدی از رژیم آخوندی و در نتیجه سیاست جدیدی در قبال آن در اروپا در حال شکل گرفتن است که بیانگر فصل جدیدی از برخورد با مسألهٔ ایران است.

 

بیانیهٔ کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

اندکی قبل از انتشار بیانیهٔ دولتمردان سابق اروپایی، شاهد صدور بیانیهٔ کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، شامل پارلمانترهای فدرال و ایالتی آلمان، درباره محاکمه اسدالله اسدی و ۳مزدور جنایتکار همدستش در بلژیک بودیم، در این بیانیه ضمن اتخاذ مواضعی مشابه بیانیهٔ ضرورت قاطعیت اروپا. ». . از جمله آمده است: «تعداد بسیاری از سلولهای خفته، جاسوسان و سلولهای تروریستی ناشناخته هنوز وجود دارند که از طریق سفارتخانه‌های رژیم ایران کنترل می‌شوند. آنها برای جاسوسی پول دریافت می‌کنند، پناهنده می‌باشند یا حتی تابعیت دارند. وجود این شبکه تروریستی سراسری دیگر نباید تحمل شود».

 

محاکمه‌یی با معنایی نمادین و اهمیتی تاریخی

محاکمهٔ اسدالله اسدی اهمیتی تاریخی و معنایی نمادین دارد. از یک‌سو به‌جهت آن‌که این، نه محاکمهٔ یک فرد، بلکه محاکمهٔ یک رژیم تروریست است که طی دهه‌های اخیر مولد و موجب ناامنی و خشونتی وحشیانه در سرتاسر جهان بوده است. این محاکمه هم‌چنین آزمونی جهت به‌محک کشیدن این گزاره است که آیا جهان کنونی هم‌چنان عرصهٔ تاخت و تاز پدرخواندهٔ بنیادگرایی و تروریسم است که همهٔ قوانین و قواعد متعارف بین‌المللی برای همزیستی ملتها را به‌سخره می‌گیرد، یا بیانگر آن است که به‌یمن ۴دهه روشنگری و افشاگری پیگیر مجاهدین و مقاومت ایران، جامعه بین‌المللی به‌درک آنچه مقاومت ایران پیوسته بر آن پای می‌فشرد نائل گشته و دریافته است که از این رژیم هیچ چیز جز شر و جنگ و ناامنی در خارج از مرزها و جز فقر و فساد و سرکوب و شکنجه و اعدام برنمی‌آید و این رژیمی است که جز قهر و قاطعیت با زبان دیگری آشنا نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a12575ff-7bf4-4692-9248-ca05b84a018e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات