728 x 90

وقاحت تلویزیون خامنه‌ای: خب برنج خالی بخوریم و خورش نخوریم

فقر در ایران
فقر در ایران

تلویزیون شبکه دو رژیم با به صحنه آوردن یک زن بسیجی تحت عنوان کارشناس روی زخم عمیق فقر و گرسنگی مردم نمک پاشید.

زن بسیجی: سطح توقعات خودمان را بیاوریم پایین! تا حالا خیلی آورده‌ایم پایین، اما از این هم کمتر کنیم، وگرنه زندگی حرکت نمی‌کند؛ خب برنج خالی بخوریم و خورش نخوریم.

تلویزیون رژیم: باید سطح انتظار را از خوردن گوشت مرغ هم پایین‌تر بیاوریم! آقا، خانم، خودت را به‌سطح زندگی پایین‌تر (از این) هم عادت بده! الآن میوه گران شده، چه ضرورتی دارد در سفره‌مان میوه باشد؟ یک هفته میوه نخوریم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

تلویزیون خامنه‌ای وقیحانه اعتراف کرد: اول آجیل از سفره مردم حذف شد، بعد مرغ، بعد موز، بعد گوشت قرمز، الآن هم باید میوه را حذف کنیم. خب چکار کنیم! باید به چیزهایی که داریم قناعت کنیم، باید با داشته‌هایمان زندگی کنیم».

 

روزنامهٔ حکومتی همدلی ۲۵ اسفند نوشت: معیشت کارگران روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، قیمت مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز روزبه‌روز در حال افزایش است و دستمزد کارگران کفاف تأمین مایحتاج زندگی‌شان را نمی‌دهد.

(وضعیت حقوق کارگران) طوری است که خریدن میوه، مرغ و گوشت و برخی نیازهای دیگر را فراموش کرده‌اند. هر چقدر هم که خط فقر از درآمد کارگران فاصله می‌گیرد، این شرایط بدتر می‌شود. وضعیتی که با توجه به تعیین دستمزد ۱۴۰۰ هم‌چنان ادامه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf14cd5a-3bb7-4564-a209-0562a1056052"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات