728 x 90

وال‌استریت ژورنال: محتمل است میلیونها ایرانی انتخابات را تحریم کنند - سیرک انتخابات

تحریم انتخابات
تحریم انتخابات

خبرهای مربوط به سیرک انتخابات در این مطلب به‌روز می‌شود...

 

وال‌استریت ژورنال: محتمل است میلیونها ایرانی انتخابات را تحریم کنند

وال استریت ژورنال درباره سیرک انتخابات رژیم نوشت: محتمل است که میلیون‌ها ایرانی بعد از آن‌که اصلاح‌طلبان و میانه‌روها قادر به تأمین انتظارات اقتصادی و اجتماعی یک جمعیت جوان نشدند، انتخابات را تحریم کنند. بسیاری از ایرانیان رأی ندادن را راهی برای اعتراض علیه کل سیستم می‌دانند. (وال‌استریت ژورنال ۲۶ خرداد)

 

کدخدایی: من هم نمی‌دانم که دلیل رد صلاحیت برخی از کاندیداها چیست

بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی مستندات درباره هر فردی مطرح می‌شود و هر نامزد باید حداقل ۷ رأی داشته باشد. میزان این عدد است و من هم نمی‌دانم که دلیل رد برخی از اعضا چیست.
ما موظف به ارایه دلایل نیستیم، اما در هفته گذشته سه تا چهار نفر گفته‌اند و آمده‌اند و این دلایل به آنها ارایه شده است. دو نفر هم هستند که اعلام کرده‌اند و در اولین فرصت این کار انجام خواهد شد.
در پاسخ به این سؤال که بر اساس چه معیارهایی شورای نگهبان تأیید صلاحیت می‌کند؟ بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی و مستنداتی که ارایه می‌شود بررسی صلاحیتها انجام می‌شود. / سایت حکومتی اعتمادآنلاین

کدخدایی درباره مصلحی گیت:
طبق قانون مراجع مختلف گزارشها را به شورای نگهبان می‌دهند، اما برای ما فقط و فقط جنبه کارشناسی دارد. اعضا باید اطمینان داشته باشند که این گزارشات صحیح است. گاهی اتفاق افتاده که گزارشات دقیق نبودند و اعضای شورا هم خلاف آن نظر دادیم.
او در ادامه گفت: آقای مصلحی صحبت‌های خود را تکذیب کردند و دو نفر از اعضای شورا هم که در آن زمان بودند، هم این موضوع را تکذیب کرده‌اند.
دیروز فیلم آن جلسه را دیدیم و چنین چیزی وجود نداشته است. من به‌خوبی یادم بود. در موقعیت مناسبی هم، آن فیلم را با تصمیم اعضای شورا منتشر خواهیم کرد. /ایران

آرای کاندیداها در شورای نگهبان متفاوت است و بنده نمی‌توانم آرای مخفی اعضای شورای نگهبان به کاندیداها را اعلام کنم.
کدخدایی: هرکس دلایل عدم احراز را بخواهد به خودش اعلام می‌کنیم

 

  • تلاش کدخدایی برای رفع و رجوع افتضاحات: شورای نگهبان تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا حق الناس! پاسداری شود.
  • التماس همتی: مردم! مجموعه‌یی از نفرات برنامه‌هایی ریخته‌اند که شما را از صحنهٔ انتخابات دور نگه دارند! شما به‌عنوان کسانی که با صندوق رأی قهر کرده‌اید به خواهش من بیایید پای صندوق!.
  • اعتراف و اشک تمساح همتی: من می‌دانم شما رفاه را از دست داده‌اید، چرا باید مردم این‌قدر زیر فشار باشند؟ چرا باید بیکاری تا این حد عظیم داشته باشیم؟ چرا مردم برای معیشت‌شان گرفتار هستند.
  • رحمانی فضلی، وزیر کشور رژیم: از مردم می‌خواهم واقعاً رأی سفید ندهند.
  • زمینه‌چینی وزیر کشور رژیم برای آمارسازی: در هر شعبه‌ای که تعرفه توزیع کردیم، ۱۰ تا ۱۵درصد بیشتر از آنچه در آن شعبه نیاز است توزیع می‌کنیم (ایسنا)
  • گل محمدی کارشناس حکومتی: دشمنان دنبال ایجاد ناامنی و ایجاد رعب و وحشت هستند، با القاء مسایلی در رسانه‌هایشان می‌خواهند ملت را سر در گم کنند، هر جامعهٔی که رعب و وحشت حاکم بشود ناامنی هم بوجود می‌آید؛ دشمنان دست از این کار بر نخواهند داشت چرا که دنبال براندازی نظام هستند (تلویزیون جام جم)
  • حقیقت‌پور، عضو پیشین مجلس ارتجاع: هر ثانیه از برنامهٔ کاندیداهای پوششی که از تلویزیون پخش شد، میلیاردها تومان هزینه برده است. این هزینه را به نظام و بیت‌المال تحمیل کردند تا یک نفر بالا بیاید (خبر آنلاین)
  • واعظی، رئیس دفتر آخوند روحانی: نامزدهای انتخاباتی در مناظرات به جای توهین به ترامپ، به دولت توهین کردند.
  • پاسدار رحیم صفوی، مشاور خامنه‌ای: قهر با صندوق رأی، نه‌تنها مشکلی از مشکلات حل نمی‌کند، چه‌بسا مشکلاتی را هم ایجاد کند.
  • اعتراف روزنامهٔ حکومتی فرهیختگان: در انتخابات پیش‌رو، دوقطبی اصلی نه میان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و نه میان عمرو و زید است؛ دوقطبی اصلی میان مردم و ضدمردم شکل گرفته است.
  • فرهیختگان: دشمنان قسم خوردهٔ نظام مردم را به قهر با صندوق و سرنوشت خود دعوت می‌کنند. در این شرایط، وقوع تنش (درون نظام) ثمری جز تقویت موضع دشمنان و سرد کردن تنور انتخابات در پی نخواهد داشت.
  • جوان، ارگان سپاه پاسداران: تحقق مشارکت پرشور به‌دلیل جنگ روانی گسترده دشمنان برای عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی دشوار شده است.

 

وعده‌های پوچ و دجالگرانه کاندیداهای نمایشی

روزنامه حکومتی جهان صنعت پنجشنبه ۲۷خرداد، وعده و وعیدهای کاندیداهای قلابی شعبده انتخابات رژیم را صرفاً تبلیغاتی توصیف کرد «که عقل اقتصادی و سیاسی می‌گوید برآورده کردن آنها در شرایط موجود کشور و در ساختار کنونی قدرت، حتی ناممکن است».

جهان صنعت در رابطه با وعده‌های دجالگرانه کاندیداهای نمایشی می‌افزاید: وعده پرداخت دلار ارزان و دادن یارانه ۴۵۰هزار تومانی و پرداخت مقرری به خانم‌های خانه‌دار نیز دلبری از توده‌های تهیدست بود که به‌نظر می‌رسد بار بزرگی است که اگر وعده دهنده بخواهد آن را انجام دهد، باید کوهی از دلار و ریال اضافی گرد آورد که این روزها نایاب و کمیاب است... .
واقعیت این است که وضعیت بودجه ۱۴۰۰ نگران‌کننده است؛ صندوق‌های بازنشستگی با کاستی‌های گوناگون دست به گریبانند، دخل و درآمد ارزی حال و روز روشن و تندرستی ندارد‌، نرخ تورم آماده پرش بلند تازه‌یی است‌، گره‌های بسته شده به دست و پای تولید صنعتی و کشاورزی توان راه رفتن از این بخش را ستانده است، سیاست خارجی ایران در موقعیت خطرناکی ایستاده است‌، عرضه آب و برق برای شهروندان و کشاورزی و صنعت از تقاضا پس افتاده است. اینها دلبری را سخت می‌کنند و بار سنگین‌شان کمر رئیس‌جمهور سیزدهم را تا می‌کند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e62b9dbf-fbd2-4414-94c5-5406ebb27101"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات