728 x 90

وضعیت پیشرفت کرونا در جهان و مبارزه با آن

کرونا در جهان
کرونا در جهان

به‌گزارش دانشگاه جانز هاپکینز آمار مبتلایان به‌کرونا در سطح جهان از ۸۲میلیون نفر بیشتر شده و تعداد جان‌باختگان کرونا نیز از مرز یک میلیون و هشتصد هزار نفر گذشته است. آمریکا با بیش از ۳۴۱هزار فوتی، بیشترین آمار جان‌باخته در جهان را دارد. رژیم آخوندی با وجود همهٔ رقم‌سازیها و آمار مهندسی شده، نهمین کشور از نظر تعداد مرگ و میر است. هر چند که به‌گفته مقامات و مهره‌های خودش آمار واقعی دست کم دو و نیم برابر آمار اعلام شده است که ایران را به نسبت جمعیت در صدر جدول قرار می‌دهد. (سایت جانز هاپکینز ۹۹۱۰۱۰)

در آمریکا با گذشت دو هفته از اولین تزریق واکسن کرونا به‌یک پرستار آمریکایی، تاکنون بیش از دو میلیون نفر واکسینه شده‌اند و ۱۱میلیون دوز واکسن توزیع شده است. این رقم، حدود یک دهم برنامه تولید و توزیع اولیه است.

دونالد ترامپ فرمان اولویت واکسیناسیون آمریکایی‌ها را صادر کرد و جو بایدن ضمن معرفی یک طرح سه‌مرحله‌یی برای مقابله با کرونا، به‌شهروندان آمریکا وعده داد که در ۱۰۰روز نخست ریاست جمهوری‌اش، ۱۰۰میلیون نفر واکسینه خواهند شد. (دویچه وله ۹۹۱۰۱۰)

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد که طی ۲۴ساعت گذشته از ۲۶۸۱ تست کرونا حدود ۲۲درصد مثبت بوده و ۵۸۱نفر دیگر، مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند. در همین روز طبق آمار رسمی ۴نفر به جان‌باختگان کرونا افزوده شده است

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرد که در اساس با کمپانی فایزر به‌توافق رسیده‌اند که پروژهٔ واکسیناسیون در آلبانی از ماه ژانویه آغاز شود. انتظار می‌رود که در اولین روزهای سال نو قرارداد بین دولت آلبانی و کمپانی فایزر امضا شود.

منابعی در دولت آلبانی گفتند که مقامات این کشور هم‌چنین وارد مذاکره با کمپانی آسترا زنکا (Astra Zeneka) شده‌اند که روز گذشته در انگلستان تأییدیه گرفت.

پروفسور گنتس سولتسبه (Genc Sulcebe) در آلبانی پیش‌بینی کرد در زمستان شهرهای آلبانی درگیر موج‌های بعدی گسترش ویروس بشوند اما موج‌های بهار، به‌قدرت آنچه در این زمستان با آن مواجهند نخواهد بود.

یک بررسی توسط آکادمی علوم که در محدودهٔ زمانی ژوئن تا دسامبر انجام شده نشان می‌دهد که در کل کشور هنوز حدود ۷۵درصد فاقد ایمنی هستند و در کل کشور تنها ۲۵درصد جمعیت از موقعیت ایمنی ناشی از وجود پادتن در بدنشان برخوردارند. درصد ایمنی و پادتن در پایتخت که کانون انتشار کرونا بوده در ۱۰ماه گذشته به ۵۰درصد رسیده و هنوز ۵۰درصد جمعیت تیرانا، در معرض ابتلا به کووید۱۹ قرار دارند. از این رو اولویت واکسیناسیون به‌کسانی داده خواهد شد که تا به‌حال مبتلا نشده و از پادتن برخوردار نیستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5947000f-f545-4661-898d-95bda57ca2c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات