728 x 90

وضعیت فاجعه‌بار و خطرناک زنان زندانی سیاسی در زندان مخوف قرچک ورامین؛ فراخوان خانم مریم رجوی به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت
وضعیت فاجعه‌بار و خطرناک زنان زندانی سیاسی در زندان مخوف قرچک ورامین

فراخوان خانم مریم رجوی به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی

و بازدید یک هیأت تحقیق بین‌المللی برای دیدار با زندانیان به‌ویژه زنان زندانی

جان زندانیان سیاسی زن در زندان مخوف قرچک ورامین در خطر است. هم شرایط زیستی و بهداشتی آنها به‌خصوص در دوران شیوع کرونا فاجعه‌بار است و هم امنیت آنها توسط زندانیان خطرناک اجیرشده توسط اطلاعات تهدید می‌شود.

پنج روز است که فاضلاب بند بالازده و بوی تعفن همه بندها را فراگرفته اما زندانبانان به عمد اقدامی برای رفع این مشکل نمی‌کنند. امری که باعث شیوع بیماریهای واگیردار و تنفسی می‌شود. به‌رغم ابتلای شماری از زندانیان به کرونا کمترین الزامات بهداشتی به زندانیان داده نمی‌شود و آنها مجبور هستند این مواد را با قیمت گزاف بخرند. پزشکان زندان، هر ۲ یا ۳ماه یکبار به زندان سر می‌زنند و در همین سرکشی‌ها هم کاری برای بیماران انجام نمی‌شود. هزینه دندانپزشکی بقدری زیاد است که زنان و دختران جوان زندانی به‌خاطر دندان درد مجبور می‌شوند، دندانشان را بکشند.

اخیراً به دستور رئیس زندان، زندانیان خطرناک و اجیرشده را وارد بند زندانیان سیاسی کرده‌اند تا به ایجاد درگیری و ضرب و شتم زنان زندانی سیاسی بپردازند. جان برخی زندانیان از جمله فروغ تقی پور، پرستو معینی و زهرا صفایی به‌شدت در خطر است. زهرا صفایی یک بار دیگر در ۲۴خرداد۹۹ از سویچند زندانی اجیرشده مورد تهدید قرار گرفته بود.

پیش از این، دژخیمان رژیم آخوندی با استفاده از همین تاکتیک زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی را در ۲۰خرداد ۱۳۹۸ با ضربات چاقو در زندان فشافویه به‌قتل رساندند.

دژخیمان در زندان قرچک ورامین زندانیان عادی را با توزیع گسترده «ترامادول» و «متادون» به اعتیاد می‌کشند تا امکان هر گونه اعتراض از آنها گرفته شده است. وضعیت در این زندان به قدری غیرقابل تحمل است که زندانیان عادی بعضاًدست به خودکشی می‌زنند.

در زندان اوین نیز زندانی سیاسی فاطمه مثنی در ۲۹مردادماه بر اثر تب و لرز بیهوش و به بیمارستان طالقانی منتقل شد. احتمال می‌رود فاطمه به کرونا مبتلا شده باشد. حتی به فرزندان وی اجازه تماس تلفنی با مادرشان را نمی‌دهند. فاطمه مثنی و همسرش حسن صادقی به اتهام آخوند‌ساخته «بُغیْ و محاربه» به‌خاطر هواداری از سازمان مجاهدین خلق هر یک به ۱۵سال زندان محکوم شده‌اند و از ۵سال پیش در زندان به‌سر می‌برند. اموال این خانواده از جمله منزل مسکونی و مغازه آنها از سوی ستاد اجرایی فرمان خمینی دجال، مصادره شده است.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت بار دیگر دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگران ذیربط و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان را به اقدام فوری برای نجات جان زنان زندانی سیاسی فراخواند و بر ضرورت تشکیل هیأت تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندانهای رژیم ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی و زنان زندانی تأکید کرد.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

۳شهریور۱۳۹۹ (۲۴ اوت ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba87cbcc-e436-4132-af2b-134b4e05234b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات