728 x 90

وضعیت انفجاری جامعه و خطر شورش علیه نظام، در رسانه‌های حکومتی

قیام ایران - آبان۹۸
قیام ایران - آبان۹۸

وضعیت انفجاری جامعه و خطر شورش علیه نظام، خبرگان ارتجاع و کارشناسان ولایت را سراسیمه کرده است.

یک کارشناس حکومتی نیز درباره وقوع «خشونتهای اجتماعی و رخدادهای تلخ» هشدار داد و گفت: برخوردهای لایه‌های بزرگ اجتماعی و حکومت در نهایت به پدیده آمدن خرده فرهنگهای معارض (با نظام) منجر می‌شود.

روزنامه حکومتی مستقل نوشت: «امسال را هم با اجاره‌ٔ کمرشکن، خانه‌ٔ مشترک، گور‌خوابی، چادرنشینی و پشت‌بام خوابی می‌گذارنیم» و جبهه «خیل عظیم مردم» «ناتوان» در «تأمین حداقلها» و جبهه «چهاردرصدیهای چاق‌تر شده» «رو در روی هم می‌ایستند و قطعاً بازنده‌ٔ این رویارویی، انسان‌هایی نیستند که چیزی برای از دست دادن ندارند». (روزنامه مستقل ۸تیر۹۹)

روزنامه حکومتی آفتاب یزد ۹تیر نیز نوشت: «مردم وقتی چیزی برای از دست دادن نداشته باشند، دست از جانشان می‌کشند. تا شرایط از این بدتر نشده باید این مردم خسته را دریابند».

یک کارشناس حکومتی گفت: «شتاب گرانی‌ها، شوک لحظه‌ای به مردم وارد کرده است.(روزنامه مستقل ۸تیر)

روزنامه حکومتی رسالت نوشت «امسال خط فقر برای یک خانوار (چهارنفره) به ۹میلیون تومان رسیده است» (روزنامه رسالت ۸تیر۹۹).

روزنامهٔ حکومتی اعتماد ۸تیرماه برای جلوگیری از انفجار اجتماعی تن‌دادن به مذاکرات را ضروری توصیف کرد و نوشت: این بزرگ‌ترین خطای نظام و بزرگ‌ترین فرصت‌سوزی برای نظام خواهد بود که در شرایط بحران اقتصادی کنونی و با جمعیت عظیم جوانان بیکار که هر لحظه آماده انفجار است، مذاکراتی که امروز می‌توانیم انجام بدهیم را به امید شکست ترامپ به تعویق بیاندازیم.

آخوند فاضل میبدی هم با اعتراف به دروغ چهل‌ساله رژیم در مورد مسکن گفت: اول انقلاب گفتیم همه صاحب خانه می‌شوند... مادامی که مسأله سیاست خارجی ما با دنیا حل نشود، در بر همین پاشنه می‌چرخد. (روزنامه آرمان ۹تیر۹۹)

آخوند هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان ارتجاع روز ۹تیر گفت: وضعیت امروز جامعه عملاً غیرقابل تحمل است، مردم هر روز از نظام دور می‌شوند.

وی با وحشت افزود: امروز شرایط بسیار حساس است. نمی‌توانیم بنشینیم و شاهد جان دادن نظام باشیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ee7f3f7-9049-4405-9dc3-411db14238a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات