728 x 90

وزیر خارجه فرانسه: وقت چندانی تا فاجعه فروپاشی کامل لبنان باقی نمانده است

لبنان
لبنان

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، نسبت به فروپاشی لبنان هشدار داد و از سیاستمداران این کشور خواست تا با تشکیل یک دولت جدید اقتصاد آن را از فاجعه نجات دهند.
به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر خارجه فرانسه روز پنجشنبه ۲۱اسفند، با بیان این‌که وقت چندانی تا فروپاشی کامل لبنان باقی نمانده است افزود، این فروپاشی نه تنها برای مردم لبنان فاجعه‌آمیز خواهد بود بلکه برای صدها هزار پناهنده سوری و فلسطینی که به این کشور پناه برده‌اند و نیز برای کل منطقه چنین خواهد بود.

ژان ایو لودریان در ادامه سخنانش افزود: علی‌رغم وعده‌های مکرر اکنون هفت ماه می‌گذرد و هیچ چیزی تغییر نکرده است، ولی هنوز خیلی دیر نشده، ما داریم زمان را از دست می‌دهیم و این امر به فروپاشی می‌انجامد و لبنان هم‌اکنون بدترین بحران اقتصادی را در تاریخ مدرن خود تجربه می‌کند، بحرانی که شیوع بیماری کرونا نیز به آن دامن زده است.

لازم به ذکر است که این هشدارها در حالی است که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، سال گذشته میلادی با یک نقشه راه را پیشنهاد داد و تلاش کرد دولت جدیدی در لبنان شکل بگیرد و دولت حسن دیاب، نخست‌وزیر لبنان، تابستان امسال در پی انفجار بزرگ در بندر بیروت استعفا کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c029fa48-4ed7-42ff-94b7-66985097a6c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات