728 x 90

وزیرخارجه اوکراین:‌ مسئله محاکمه تمامی کسانی‌ست که در جریان سقوط هواپیما نقش داشتند

وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین
وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین

وزیر خارجه اوکراین گفت تحقیقات در مورد پرواز تهران - کی‌یف که هدف موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران قرار گرفت، هنوز در جریان است و دولت او از رژیم ایران خواسته تا یک تیم تحقیقاتی مشترک ایجاد شود.


 وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین، در پی مراسم رونمایی از سنگ یادبود جان‌باختگان پرواز ۷۵۲، به خبرنگاران گفته «دفتر دادستانی کل از طرف‌های ایرانی خواسته تا یک گروه تحقیقاتی مشترک تشکیل شود که به محاکمه تمامی کسانی که مقصر بودند منجر شود، نه فقط کسی که دکمه شلیک موشک را فشار داده‌اند».

 

وی درباره خوانده شدن جعبه سیاه هواپیما گفت: "متخصصان زیادی هستند که به ما می‌توانند کمک کنند. ما با آنها تماس گرفتیم، ما به دقت عمل می‌کنیم اما در جهتی که بتواند به ما کمک کند تا اطلاعات کاملی از آنچه که برای هواپیمای ما اتفاق افتاده را به دست بیاوریم."

 

مراسم چهلمین روز سرنگونی پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین که با موشک‌های سپاه پاسداران در تهران سرنگون شد، در کی‌یف پایتخت اوکراین برگزار شد.

تجمع‌کنندگان مقابل سفارت رژیم آخوندی در اوکراین پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: دست از دروغ گفتن بردارید و به‌قربانیان احترام بگذارید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/386bd2a0-02a1-441c-bd4f-5a21e2550734"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات