728 x 90

وزیر سابق دادگستری لبنان سفر ظریف را محکوم کرد

اشرف ریفی
اشرف ریفی

به گزارش خبرگزاری رویترز همزمان با ورود ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی به بیروت، اشرف ریفی، وزیر سابق دادگستری لبنان سفر او به بیروت را «نمونه‌ای از گستاخی و بی‌ادبی» توصیف کرد.

سفر ظریف به لبنان نشانه‌ای از خارج شدن مهار اوضاع از دست حکومت آخوندی در این کشور پس از تظاهرات گسترده مردم لبنان علیه حزب‌الشیطان و شعارهای مردم برای اخراج رژیم از این کشور است.

اشرف ریفی روز ۲۱مرداد در مصاحبه با الحدث به نقش رژیم ایران در انفجار بیروت اشاره کرد و گفت: کشتی که بار نیترات آمونیوم داشته و به لبنان وارد شده برای چه بوده؟ از کجا آمده؟ و به چه منظور بوده؟ چه کسی مشخص کرده که در چنین محلی تخلیه شود؟ اینجا یک مرکز حیاتی بوده است. چگونه محموله‌ای پیاده شده که برای جان انسان‌ها بسیار خطر‌آفرین بوده است. وانگهی من نظرم این است که صاحب این کشتی یک فرد ایرانی‌الاصل است. یک نفر روسی از این فرد ایرانی آنرا کرایه کرده و به‌صورت غیررسمی به لنگرگاه بیروت وارد شده است. انبار کردن این حجم بار ۵۴میلیون دلار هزینه برمی‌دارد یعنی این بی‌هدف است؟

اشرف ریفی در رابطه با سؤالی از مجری تلویزیون الحدث درباره اطلاع داشتن رئیس‌جمهور و مقامات لبنان از خطر انفجار نیترات موجود در انبار شماره۱۲ در بیروت گفت: تا آنجا که من در جریان هستم خود رئیس‌جمهور هم دو سه هفته قبل یعنی در جریان امر قرار گرفته و به این موضوع نیز اعتراف کرده است سؤال من این است که آقای رئیس‌جمهور شما قدرت زیادی دارید چگونه این‌همه مقامات و وزرا که به شما وصل هستند هیچ گزارشی به شما نداده‌اند بنابراین نمی‌توان گفت که یک اهمال صرفاً در کار بوده است اخباری وجود دارد که هشدارهایی هم داده شده که این محل خطرناک است اما این هشدارها را نادیده گرفته و لغو کرده‌اند آخر به چه دلیل لغو کرده‌اید؟ این قوه‌های موجود در لبنان قوه قضاییه و قوه مجریه و غیره شکلی هستند یا واقعاً می‌توانند کاری بکنند بله در این کشور حسن نصرالله در عمل حاکم است اوست که رئیس‌جمهور تعیین می‌کند و هر مقام دیگر را می‌گمارد و مقامات این کشور صرفاً مترسک‌هایی بیش نیستند و کشور را باین روز سیاه انداخته‌اند که فقط انفجارها و تخریب و این فروپاشی اقتصادی حاکم شده است. ونتیجه همین است که می‌بینیم یعنی ترور و جنایت و آخرین آن هم یک جنایت علیه بشریت صورت گرفته است .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c99ed0f2-ebe6-4365-b4c5-a37148795ff3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات