728 x 90

وزیر دفاع آمریکا: به متحدان ناتو برای اتخاذ تدابیری علیه ترکیه فشار خواهیم آورد

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه ۲۲مهر ۹۸گفت: هفته آینده با متحدان ناتو دیدار خواهد کرد تا آنها را تحت فشار قرار دهد تا در پاسخ به حمله ترکیه به سوریه اقدامات "دیپلماتیک و اقتصادی" را انجام دهند.

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌یی اظهار داشت: اقدام نظامی ترکیه "غیر ضروری و ناسنجیده" بوده و می‌تواند به تجدید حیات داعش منجر شود.

 

رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ دستورالعمل تحریم‌های جدید علیه دولت ترکیه را صادر کرد.

بر اساس این دستورالعمل:

  • آمریکا بلافاصله مذاکرات به رهبری وزارت بازرگانی در رابطه با قرارداد ۱۰۰میلیارد دلاری با ترکیه را متوقف می‌کند.
  • تعرفه‌های فولاد تا ۵۰درصد افزایش می‌یابند و به سطح قبل از ماه مه می‌رسد.
  • این دستور، طیف وسیعی از پیامدها شامل تحریم‌های مالی، توقیف اموال و جلوگیری از ورود به آمریکا را مجاز می‌کند.
  • این دستور، آمریکا را قادر می‌سازد تا تحریم‌های قدرتمند افزوده‌ای علیه کسانی که در نقض حقوق‌بشر دست داشته‌اند، یک آتش‌بس را مانع شده‌اند، مردم جابجا شده را مانع شده‌اند که به خانه و کاشانه‌شان بازگردند، پناهجویان را به اجبار مسترد کرده، یا صلح، امنیت یا ثبات در سوریه را مورد تهدید قرار داده را اعمال کند.
  • از روز اولی که من به‌سر کار آمدم، دولت آمریکا به‌طور خستگی‌ناپذیر برای حفظ ایمنی و امنیت آمریکا و شهروندانش کار کرده است.(جزئیات بیشتر)

 

مایک پمپئو در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: 

دولت آمریکا در واکنش به تهاجم نظامی ترکیه به کردهای شمال سوریه ۳وزیر و ۲وزارتخانه این کشور را تحریم کرد.

-رئیس‌جمهور دونالد ترامپ یک دستورالعمل اجرایی برای فشار آوردن به ترکیه جهت متوقف‌ ساختن حمله نظامی علیه شمال شرقی سوریه و اتخاذ یک آتش‌بس فوری را امضا کرده است.

-دستورالعمل اجرایی به وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه اختیار بررسی و اعمال تحریم‌هایی علیه اشخاص، نهادها و یا همکاران دولت ترکیه را می‌دهد.

-کسانی که در اقداماتی دخالت دارند که غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد یا منجر به وخیم‌تر شدن صلح، امنیت و ثبات در شمال شرقی سوریه می‌شود. تحت این اختیارات و همزمان با امضای دستور اجرایی، ۳مقام بلندپایه ترکیه، وزارت نیرو و وزارت دفاع مورد تحریم قرار گرفتند.(جزئیات بیشتر)

 

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af5fda2a-0776-415f-8e7d-123ccf771ff6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات